„Těsně před kolaudací je modernizace horních i dolních rejd plavebních komor Vnorovy I a Vnorovy II, dále pak dolní rejdy plavební komory Kunovský les, která navazuje na nové přístaviště otevřené v loňském roce,“ sdělil generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák s tím, že vše splňuje moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory.

Státní podnik má navíc v plánu na Baťově kanálu modernizaci na dalších osmi plavebních komorách. „Celkové náklady na modernizaci rejd jedenácti plavebních komor jsou jednašedesát milionů korun,“ uvedl Petr Chmelař, mluvčí Povodí Moravy.

Obnova barokního sousoší mariánského morového sloupu v Hodoníně.
VIDEO: Světci v Hodoníně upadla část paže, morový sloup obnovuje restaurátor

To zároveň už loni na podzim nechalo zahájit práce opravě opevnění Baťova kanálu, a to v části od jezu Sudoměřice k Výklopníku. Jde o první etapu prací v úseku měřícím 2,3 kilometru mezi jezem a Valchou, v blízkosti silničního most na I/55. „Stavba spočívá v odstranění nánosu z koryta a zpevněním břehů lomovým kamenem. V opravovaném úseku jsme obnovili parametry plavební dráhy, opravili a zajistili stabilizaci břehů. Po konci hlavní plavební sezony budeme v opravách pokračovat opět tak, aby nedocházelo k omezení plavby,“ ujistil Gargulák. Práce na celém úseku budou pokračovat do roku 2023 a celkově si vyžádají náklady ve výši pětačtyřiceti milionů korun.

Správce letos spustí provoz plavebních komor už v pátek devětadvacátého dubna, tedy dva dny před slavnostním zahájením sezony. „Těsně před zahájením nové plavební sezony vodohospodáři ještě vyčistili horní i dolní ohlaví, tedy prostory chodu vzpěrných vrátní a nápustných zařízení, na všech třinácti plavebních komorách a provedli údržbu a seřízení technologií plavebních komor,“ přiblížil Chmelař.