„Šlo o plánovanou akci. Hasiči stromy vyřezávali 
v mezerách mezi jedoucími vlaky. K omezení vlakové dopravy tedy nedošlo," uvedl mluvčí Správy železničních a dopravních cest Jakub Ptačinský. Jak doplnil, pracovníci správy se zaměřili především na stromy, které vlakům při jízdě vadí.

„Máme vlastní hasiče, kteří mají vhodnou techniku, se kterou se dostanou i do nepřístupných míst. Probírku můžeme dělat teď, tedy v období brzkého jara, a poté na podzim, kdy je období vegetačního klidu. Navíc je nyní i období, kdy naši hasiči nevyjíždějí k požárům," upozornil Ptačinský s tím, že dřevo, které hasiči správy vytěží, putuje buď vlastníkovi lesa, to pak dřevo jde na smluvenou skládku. „Nebo, pokud je dřevo v ochranném pásmu dráhy, tedy našem, dřevo stahujeme dál a ekologicky likvidujeme," doplnil mluvčí.

Například v roce 2011 provedli železničáři údržbu stromů a keřů na 2 642 kilometrech tratí. Vytěžili kolem deseti tisíc tun dřevní hmoty. Stálo je to přitom kolem šedesáti milionů korun.

Podle Ptačinského začala správa cest na odstraňování stromů víc pracovat. „Délka ošetřených úseků se tak vloni ještě zvýšila," uzavřel Ptačinský.