„Po rozšíření naší nabídky prostřednictvím facebookových stránek přicházíme s novou aplikací, a to webu do mobilu. Cílem je přiblížení moderní době, mladší generaci a rychlému životnímu stylu,“ uvedla marketingová manažerka hodonínského Domu kultury Pavlína Teplá.

Podle autora mobilních webových stránek kina, Karla Spurného, je hodonínské kino asi první republice, které tuto aplikaci zavádí. „Trochu jsme předběhli ostatní. V podstatě zobrazujeme obsah velkých stránek pro mobil. Když naběhne titulní stránka, tak hned vím, co se ten den hraje. V druhém obrázku je kompletní program, kdy se hraje, v kolik, co je to za film, kolik bude stát, jestli je 3D a co je to za žánr,“ přiblížil výhody mobilních stránek Spurný. Podle něj jsou velmi dynamické a okamžitě přehrávají video z youtube, které je optimalizované pro mobil.

Mobilní webové stránky kina Svět, které zájemci najdou na htttp://m.kinos­vet.eu, mají také zvýšit komfort návštěvníků. „Ti si tak mohou rychle a pohodlně prohlédnout aktuální nabídku kina prakticky kdykoliv a kdekoliv,“ uvedla Teplá s tím, že nyní již pravidelně používá připojení k internetu přes mobil více než dva milionů lidí v Čechách a na Moravě. Nárůst přístupů z mobilních telefonů, při porovnání stejného období loňského roku, je až čtyřnásobný.

Kino a QR kód

„V další fázi bychom rádi zavedli stránky do mobilu na ostatních našich webech, především kulturního domu a také chceme našim návštěvníkům umožnit koupit si vstupenky přes internet a z jejich mobilů,“ pokračovala manažerka. Doposud šlo na webu kina pouze rezervovat vstupenky.

Další modernizací propagace kina Svět je spojená s QR kódem, což je dvourozměrná forma čárového kódu zapsaného do čtverce, který je schopný přenést poměrně velké množství dat (přes čtyři tisíce znaků). Do tohoto kódu se vkládají webové stránky či vizitky. S nástupem chytrých telefonů se rozrostla škála uplatnění QR kódu, který se stává prostředníkem mezi webovým prostředím a tiskovým materiálem, jako jsou plakát, vstupenka či program. Po načtení kódu se v chytrém telefonu objeví webové stránky, kde si může uživatel jednoduše a přehledně prohlédnout třeba aktuální program kina. „QR kód se využije k propagaci filmových představení a alternativních programů kina, jako jsou přenosy oper, baletů, koncertů či ART klubu,“ upřesnila Teplá.

Na webových stránkách kina a kulturního domu bude umístěné instruktážní video o možnostech a všech funkcích QR kódu, včetně odkazu ke stažení QR čtečky do mobilu. „Je to v podstatě velice jednoduchá, beznákladová technologie. Vznikla před několika lety v Japonsku, které znovuobjevuje marketing v Evropě,“ dodal Spurný.