Celá cesta začne v Brně o půl deváté ráno. Souprava by poté měla dorazit do Kyjova a pokračovat lokálkou do Mutěnic. Projede i trasu Čejč – Uhřice. Nakonec se zase vrátí zpět do Brna. „Jde o jízdu, kterou si objednali fotografové. Lokálky, po nichž pojedeme, jsou už bez pravidelné osobní dopravy. Jízda je částečně i pro veřejnost. Částečně proto, že fotografové chtějí zastavovat na některých místech, ale veřejnost by chtěla jet stále,“ říká organizátor a spolumajitel upravené lokomotivy Rudol Škrob. K umělcům se proto může přidat jen deset cestujících. Jedním z nich je i nadšenec Milan Řihánek.

„Vždy, když se něco podobného koná v mém okolí, tak se účastním. Chystáme se i se známými. Beru si foťák a kameru. Vše zdokumentuji a dám to na i na internet,“ sdělil Řihánek, jenž na webu provozuje kyjovské dopravní stránky. Tam se věnuje zrušeným tratím regionu či úzkokolejkám.

Lidé si z cesty kromě příjemných zážitků a vzpomínek odnesou i originální jízdenku.

Novodobá historie Hrbaté Máni spadá do roku 2005. Tehdy ji majitelé Rudolf Škrob a Jiří Pouper vrátili po dlouhé době zpět do provozu.

„Jsme strojvedoucí. Chtěli jsme mít vlastní lokomotivu, kterou bychom si upravili podle vlastních představ. Koupili jsme ji v jednom z autobazarů. Byla to celkem náhoda. Hledali jsme ji po celém jihomoravském krajim,“ vypráví Škrob.

Od té doby má Máňa za sebou šestnáct jízd. Tou sedmnáctou možná uzavře železniční dopravu dvou lokálních tras na Hodonínsku. Je totiž možné, že se v nejbližší době zruší.

Lukáš Ivánek, Zdeněk Šmýd