Pořádný rachot nedávno vyrušil manžele Valuchovy z Hodonína od večerního odpočinku. Když muž seběhl před panelový dům, zjistil, že v jednosměrné Sadové ulici je napasovaný obří kamion, který se snaží vytočit a přitom z nové silnice udělal hromadu dlažebních kostek.

„Není to poprvé, to tu máme často. Myslím, že kamiony jezdí po paměti a nevšímají si značek,“ posteskl si Eduard Valuch.

Podle další obyvatelky domu v Sadové ulici 11 Ludmily Tinkové, se sem zatoulá tirák tak jednou, možná i dvakrát týdně. Část silnice z kostek, která ji má alespoň trochu rozšířit, je rozbitá už podruhé. „Je to tady buď špatně označené, nebo kamiony jezdí, jak byly dosud zvyklé,“ mínila žena, která už na problém upozornila policisty, kteří zde sami jednou navigovali zapasovaný kamion.

Ten se stejně jako další dostal do potíží, když místo aby odbočil na nové kruhové křižovatce doprava a sjel na nedávno otevřený malý obchvat, jede dál do města a odbočí až u pošty a obchodní akademie do Sadové. Ta je ale od otevření obchvatu jednosměrná a kamion se rázem ocitá v úzké pasti. Před kruhovým objezdem ale ještě chybí dopravní značení.

„Je to označené provizorně, protože nejsou ještě vyrobené značky. Na kruhové křižovatce je ale přenosná dopravní značka,“ informoval František Vaďura, vedoucí hodonínského dopravního inspektorátu. Ten, jak Vaďura vysvětlil, nemá pravomoc osazovat dopravní značky, může jejich potřebu jen doporučit. Navíc si také myslí, že řidiči jsou naučení jezdit po starém, tak značky nesledují.

Stejný názor má i místostarostka Hodonína Anna Matějková. „Řidiči kamionů, kteří tudy jezdí od roku 1993, jedou po paměti a i Hodonínští se občas spletou, takže automaticky odbočí u ekonomky,“ řekla.

Zatím si jí prý nikdo osobně nestěžoval. „Podívám se, jestli je dopravní značení dostatečné,“ slíbila přesto v pondělí. Vedoucí odboru investic a údržby na hodonínské radnici Jiří Štukavec už o situaci v Sadové ulici věděl.

„Ve čtvrtek tam najely dva rakouské kamiony,“ uvedl s tím, že sem zabloudí hlavně cizinci a řidiče sem navede ještě postaru GPS.

Vše by podle něho měly vyřešit nové dopravní značky. „Je tam přechodné značení, protože silnice ještě není úplně zkolaudovaná, zatím je v předčasném užívání. Už je ale stanovené dopravní značení – velkoformátové tabule, které budou dalkové cíle směřovat z okružní křižovatky,“ vysvětlil.

Zároveň informoval, že ještě v pondělí instalovali značku Zákaz vjezdu nákladních automobilů mimo dopravní obsluhy k obchodní akademii. To aby řidiči, kteří do Sadové přece jen vjedou, mohli ještě odbočit do ulice B. Němcové, jež je vrátí zpět na obchvat.

Nové značky musí zajistit zhotovitel stavby v součinnosti s investorem, kterým je Ředitelství silnic a dálnic. Jeho manažerka Věra Hoderová také přislíbila, že situaci prověří u stavbyvedoucího a že brzy opraví i rozbitou silnici. „Značky jsou ve výrobě, koncem srpna, maximálně první týden v září by měly být nainstalované,“ zjistil od stavbyvedoucího obratem Štukavec.