Nadměrná doprava a znečištěný vzduch dělají vrásky na čele obyvatelům hodonínských ulic Velkomoravská a Sadová. Jedná se totiž o frekventované ulice, které hojně využívají automobily směřující k nákupnímu centru, ale i řidiči kamionů, kteří jedou na hranice se Slovenskem.

„Bydlíme přímo nad křižovatkou. Kamionová doprava tady jezdí dvacet čtyři hodin denně. Kvůli výfukovým plynům nemůžeme vyvětrat. Když chceme v místnosti u silnice pustit televizi, musíme ji pořádně zesílit, abychom ji slyšeli,“ postěžoval si jeden z obyvatel Sylva Kašník. Radnice o špatné dopravní situaci v této lokalitě ví. Jejím cílem je odklonit zvláště kamionovou dopravu mimo obydlenou část.

Tomuto záměru by měla posloužit stavba velkého obchvatu a malého dopravního okruhu, jež povede přes ulici Pančava. Jedná se však o stavby, které investuje stát. „Komunikace, kterých se stavba týká, jsou státní. Město je pouze jakýmsi hybatelem a iniciátorem stavby,“ obhajoval radnici místostarosta Jiří Koliba. Podle vedoucího odboru investic a dopravy Milana Jagoše zde platí dopravní omezení pro vozidla nad 7,5 tuny.

„Kamiony tady ale jezdí pořád a nikdo je nekontroluje,“ tvrdí však Kašík. Stavbu obchvatu i malého okruhu bude realizovat Ředitelství silnic a dálnic České republiky. „Obchvat je akce za miliardu korun. Kvůli vleklým problémům stále provádíme majetkoprávní vypořádání pozemků.

Během prázdnin budeme žádat o stavební povolení a v druhé polovině příštího roku bychom měli začít s výstavbou,“ ujistil ředitel Správy Brno Jiří Rupp. Dokončení obchvatu plánuje na konec roku 2009. Stavební povolení na malý okruh má být v září.