Na hodinovou plavbu s ním do člunu nasedli i ministr dopravy Vladimír Kremlík, ministr životního prostředí Richard Brabec, šéf Ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů a ředitel sdružení Baťova kanálu Vojtěch Bártek. "Co je to za dílo, k čemu slouží?" ptal se předeseda vlády. Vysvětlení dostal během plavby. "To je dobré, že to tady Baťa postavil," komentoval pak Babiš.

Oficiálním tématem návštěvy byla doprava a sucho. A stejně jako předchůdci v minulosti jednali představitelé o prodloužení Baťova vodního díla. "Všichni jsme se jednoznačně shodli na další podpoře rozvoje vodní cesty a nutnosti urychlit přípravu a realizaci staveb," sdělil po vylodění ve Skalici šéf ředitelství vodních cest Lubomír Fojtů.

Premiérovi ukázali i místo budoucí plavební komory v Rohatci. Se stavbou chtějí začít v příštím roce. "Cíl je do čtyř let prodloužení splavnosti o dvacet kilometrů do Hodonína a Kroměříže. Teď jsme před vydáním stavebního povolení, za rok se začne stavět," potvrdil Andrej Babiš. Předpokládaná cena stavby je podle něj kolem dvou set padesáti milionů korun.

Místní lidé by byli rádi za dokončení alespoň krátkého úseku. "Nedávno, tuším loni, se tudy plavil z druhé strany od Rohatce tehdejší ministr dopravy Ťok. Věřím a doufám, že příště bude návštěva již stříhat pásku dokončené vodní cesty Baťův kanál, až do Hodonína. Máme sice vodní cestu, ale chybí nám dokončit pouhých osm set metrů ze Skalice do Rohatce," komentoval opakující se sliby vlády František Ondruš z Hodonína.

Další zastávkou premiéra Babiše na jižní Moravě byly Otrokovice, kde si prohlédl stavbu obchvatu, a poté zamířil do Brna na nádražní staveniště. Neopomenul navštívit ani své příznivce v obci Přísnotice na Brněnsku, kde získal převahu hlasů ve volbách. Návštěvu zakončil podvečení vycházkou mezi rybníky mokřady v Lednici na Břeclavsku.