Proto si lidé ze skupiny s názvem Pro Kyjov přizvali i odbornici a prošli s ní město. Gafička a výtvarnice Veronika Rút Nováková má zkušenosti s podobným konceptem v Brně. A přišla s nápady. „V Kyjově chybí vnitřní identita prodejců, směr nebo produkt, na kterém postaví svou výjimečnost. Jedná se o náhodné individuální nápady, které jsou ale roztříštěné. Někdy i nevzhledné,“ shrnula na setkání se zájemci.

Za nápravu bojuje i Lukáš Fridrich. „Neusilujeme o odstranění reklamy jako takové. Naopak, chceme dát obchodníkům jakýsi návod ke kvalitní reklamě. Usnadnit jim prezentaci a potažmo zvýšit zisk. Těžili by z ní oni i celé město. Díky příjemnějšímu prostředí,“ vysvětlil. Mezi nešvary podle něj patří třeba rozdílné cedule obchodníků z jednoho domu.

Obchod s dětským oblečením provozuje v Kyjově i Nikola Hortová. „Reklamu si děláme sami, manžel má reklamní agenturu. Kdyby někdo přišel s návrhem na změnu, pošlu ho za ním,“ řekla obchodnice. (sed)