Podobně drahé jsou i další stavby silnic. Není proto divu, že města i obce prosazují obchvaty jen velmi těžce. Většinou jim to netrvá léta, ale desetiletí.
To je i případ malého obchvatu Hodonína. Zdá se však, že v jeho případě se obyvatelé města konečně dočkají. Po patnácti letech snahy se loni podařilo vykoupit poslední pozemky. Město zbouralo domy na Pančavě, které stály silnici v cestě, a Ředitelství silnic a dálnic už dokonce vybralo firmu, která ji postaví. Začít má ještě letos.

U velkého obchvatu figuruje jako termín zahájení příští rok. U tak drahé stavby se ale snadno můžeme dočkat jejího odložení.
Ještě větší starosti má se stavbou obchvatu Strážnice. S její plánovanou trasou nesouhlasí ochránci přírody, protože nová silnice má vést ptačí oblastí chráněnou systémem Natura 2000.

Ministr životního prostředí Martin Bursík nedávno navrhl změnu trasy, která by podle něho byla levnější a neohrozila by ptáky ani dostavbu v plánovaném termínu, kterým je rok 2014.

Starosta Strážnice Risto Ljasovský se však obává, že se tím celý schvalovací proces vrátí na začátek, tedy o patnáct let zpátky. (ra)