Na zahájení přijeli či „doodráželi se“ zajímaví hosté. Ivan Křivánek se představil v kostýmu z období napoleonských válek a přijel na „kostitřasu“, což je replika dřevěného kola bez pedálů, na kterém se jezdilo na počátku devatenáctého století. Na tomto kole nedávno absolvoval jízdu mezi pěti Slavkovy, kdy během tří dnů ujel 243 kilometrů.

„Nejnáročnější byl první den, kdy jsem ujel rekordních sto čtyři kilometrů. A nejhorší byl pád těsně před cílem,“ zavzpomínal na svoji cestu Ivan Křivánek. Na jeho cyklistickém putování po pěti Slavkovech jej věrně doprovázel také Jaroslav Brablc z Veselí nad Moravou. Jeho doménou je vysoké kolo. „Kolo používám většinou pro atrakce, pro vystoupení s veterány či na mistrovství historických kol.

S partou kolegů dokážeme takové kolo také zhotovit,“ popsal svůj koníček Jaroslav Brablc. Zhotovení repliky vysokého kola se pohybuje mezi třiceti a šedesáti tisíci korunami. Jízdě na vysokém kole a jeho ovládání se však musí člověk naučit. „Minimální rychost je asi pět kilometrů za hodinu. V rychlosti čtyřicet pět kilometrů se kolo stává neovladatelné,“ doplnil Jaroslav Brablc.

Haló na Šlapadle způsobil také „mexický čtyřbob“ z Násedlovic. První verze obří koloběžky pro čtyři osoby vznikla v roce 2001. „Později jsme přidělali také stříšku a vozík,“ popsal vývoj stroje řidič Michal Poláček. Na vícemístné koloběžce se posádka dokonce vydala i na dovolenou. Rekordní rychlost z kopce, kterou na koloběžce dosáhla, byla devadesát dva kilometrů v hodině. „To už však bylo hraniční,“ dodali jezdci.