V pátek u silnice oddělující od obce části Kolonie a Soboňky sesedl z kola a čekal na příležitost například František Zlámalík. Reportérovi Deníku na místě řekl, že ve špičce tady lidé stojí i pět minut. „Zatím je to šílené, občas se ani nedá přejít. Velký problém a nebezpečí je to hlavně pro děti z druhé strany, z Kolonie, protože naprostou většinu vyžití mají v obci, včetně fotbalového hřiště,“ řekl muž.

Vítá tak novinku v podobě dvacet metrů dlouhého podchodu, na který naváže zhruba sedm set metrů stezky pro chodce a cyklisty. A to od nočního klubu Alexa, kolem tenisového kurtu, skrz podchod a na druhé straně pak kolem silnice I/55, bývalého autobazaru až za motorest. Tedy až za křižovatku ve směru do Kolonie a na Ratíškovice.

Stavební firma už má připravenou většinu potřebného materiálu. Do konce února ještě dorazí rámy, které mají tvořit podchod. „Měli bychom být na všechno připravení. Chceme zahajovat v pondělí sedmadvacátého února,“ informoval výrobně-technický ředitel stavební společnosti Swietelsky Jiří Štukavec. Práce podle něj potrvají tři měsíce.

Budování pochodu má tak začít jen o pár dnů dříve než přestavba čtyři kilometry vzdálené křižovatky smrti u hodonínského Pánova. Starosta Rohatce Jarmil Adamec upozornil, že i proto řidiči nebudou mít důvod využít pro objízdnou trasu na Hodonín cestu přes Kolonii. Při výjezdu z ní by je totiž před stavbou podchodu přivítal na I/55 semafor.

„Podchod kvůli podloží nebude hlouben důlní metodou, ale bude se celkově překopávat silnice. Bude tak nutné jezdit na semafory,“ oznámil starosta. Zároveň ale doplnil, že rohatecká stavba má být dříve hotová než ta u Pánova.

Když tam budou ve třetí etapě výstavby okružní křižovatky řídit dopravu semafory, tak v Rohatci už má být podchod průjezdný, stejně tak jako nad ním oba pruhy silnice. Novinku by si tak měli pěší i cyklisté vyzkoušet už v červnu. Podchod i s navazující stezkou bude stát bez daně přes dvacet milionů korun, ale Rohateckým se podařilo získat více než šestnáctimilionovou dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.