„Je to pro nás dobrá možnost, jak se zviditelnit. Díky konferenci se hodonínské lázně mohou dostat do povědomí turistů ze středoevropských zemí,“ domnívá se ředitel hodonínských lázní Milan Sýkora. Podle něj je konference také příležitostí, jak se seznámit s nabídkou místních mikroregionů a Baťova kanálu.
Navázání spolupráce se středoevropskými zeměmi si od konference slibuje také Jana Lancůchová z mikroregionu Slovácko. „Můžeme si navzájem vyměňovat zkušenosti nebo vzdělávat pracovníky v informačních centrech,“ myslí si Lancůchová.
Že je turistická oblast Slovácko už nyní ojedinělým příkladem dobrého fungování turistické organizace se domnívá šéfka centrály cestovního ruchu jihomoravského kraje Zuzana Vojtová. „Můžeme si navzájem předávat informace. Oblastní organizace má stejné problémy jako krajská, i když na menším území,“ uvedla Vojtová.
Nutná spolupráce
Dodala, že je důležité hledat cestu ke spolupráci. „Ta je nutná k vytváření turistických nabídek. Jsme rádi, že lázeňství se v Hodoníně velmi slibně rozvíjí. Právě to je totiž nezávislé na počasí a svoje služby nabízí celoročně,“ řekla ještě Vojtová.
Svoji sekci podnikatelů v cestovním ruchu představila na konferenci hodonínská okresní hospodářská komora. Ta má asi sto padesát členů. Z toho třiadvacet jsou podnikatelé v cestovním ruchu. „S pozvanými městy zatím nespolupracujeme. Konference právě může pomoci k navázání vztahů a kontaktů. K tomu bude ideální čtvrtek, kdy se uskuteční diskuzní fórum,“ míní tajemnice společenstva podnikatelů v cestovním ruchu hodonínského okresu Renáta Holešinská. Podle ní zahraniční turisté na Slovácku chybí.
Jat získat oprávnění na podnikání v cestovních ruchu přiblížil návštěvníkům konference šéf hodonínského živnostenského úřadu Marek Šimek. „Zástupci měst si udělají představu, jakým způsobem mohou podnikatelé vstoupit na český trh,“ přiblížil Šimek.
Na konferenci přijeli vyslanci z Chorvatska, Česka, Německa, Rakouska a Slovenska.