Na posledním jednání zastupitelstva upozornil na podivný obchod Petr Valihrach ze Sdružení nestraníků. „Je nemyslitelné, aby vrcholný představitel města jednal takovýmto způsobem," prohlásil Valihrach.

Komunistický zastupitel a poslanec Ivo Pojezný zašel ještě dál. Kuchaře vyzval, aby rezignoval. „Je to bohužel další z jeho kauz, kterou opět jeho okolí kryje. Vzbuzuje dojem, že si kyjovští hodnostáři navzájem přihrávají výhody. Jde o naprosté selhání a nemorální jednání přinejmenším jednotlivce, které poškozuje dobré jméno města," uvedl Pojezný.

Kuchař ale post místostarosty ani zastupitele opustit nehodlá. „Stávající rodinné auto má svá nejlepší léta za sebou, v naší rodině navíc přibývá řidičů. Rozhodli jsme se proto pořídit si náhradu. Svůj zájem o auto jsem projevil ještě před jeho prodejem. Nespatřoval jsem a nadále nespatřuji na mém zájmu a postoji nic závadného," sdělil Deníku Rovnost místostarosta s tím, že Superb na úřadě využíval pouze příležitostně. „Koupě tohoto vozu je obchodní vztah mezi mnou a autobazarem, cena vyšla ze vzájemné dohody. Kdybych tušil, že to rozpoutá hon na čarodějnice, nikdy bych si toto auto nekoupil," doplnil Kuchař.

Škodovka pochází z roku 2007, radnice ji zakoupila v lednu 2008. Ve službách královského města najezdila více než dvě stě tisíc kilometrů. Její provoz se prodražoval. Za poslední tři roky šlo z městského rozpočtu na opravy šestasedmdesát tisíc korun. Navíc na konci minulého roku se vyskytl další problém. „Příští technickou prohlídkou by auto úspěšně prošlo pouze s novým filtrem pevných částic. Podle mechanika se náklady pohybují kolem devětadvaceti tisíc," přiblížil vedoucí kyjovského organizačního a právního odboru Filip Zdražil. Vedení města se proto rozhodlo další peníze nevynakládat.

O vozovém parku jednala rada osmého února. „Rozhodla auto neprodávat soukromým osobám, ale nabídnout je jako protihodnotu. Tento postup radní zvolili právě proto, aby byl nezpochybnitelný," upozornil Zdražil. Kuchař před hlasováním opustil jednací síň.

Superb skončil u hodonínského prodejce, který zvítězil ve výběrovém řízení na dodání nového služebního auta za více než osm set tisíc korun. Za to původní od ceny odečetl sto pět tisíc.

Oprava před prodejem

Ale ani to se Valihrachovi nezdá. „Běžně se podobná auta vykupují v cenách nepochybně vyšších. Den na to, co rada odsouhlasila odprodej vozu, město jej ještě nechalo na vlastní náklady opravit. O tom však radní již nerozhodovali. Za dva dny byl podle záznamů pojišťovny jako vlastník auta vedený pan Kuchař," vyjádřil se zastupitel. Předmětná oprava se týkala brzd.

Na posledním zasedání se proto zajímal o způsob určení ceny. „Oslovili jsme dva autobazary. Kyjovský nabídl bez prohlídky sto dvacet tisíc korun. Podobnou nabídku jsme dostali i z Hodonína," vysvětlil Zdražil s tím, že nabídnutá částka se následně snížila kvůli nutnosti výměny filtru pevných částic.

Valihrach i Pojezný ještě odkázali na Etický kodex zastupitelstva města Kyjova. Ten volené zástupce doslova nabádá, aby se zdrželi jednání či chování, které by mohlo být bráno jako nedůvěryhodné. Mezi takové patří například střet zájmů. „Já bych na místě pana místostarosty takto nepostupoval. Nikdo už mu neodpáře, že mohl využít lepší obeznámenosti," řekl k případu vedoucí katedry politologie Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně Stanislav Balík.

Nedávnou obměnu služebního auta má ještě prověřit kontrolní výbor. „Rada se usnesla věc výboru předat k detailnímu prošetření. Nemá jakékoliv pochybnosti o tom, že by ve svém rozhodování pochybila," uzavřel Zdražil.