„Velice dlouho se tam čeká, než se dá projet do města. Hlavně tam byla už spousta vážných nehod, včetně těch smrtelných. Kruháč tedy vítáme,“ řekla Deníku například Alena Mrázová, která žije v těsném sousedství křižovatky – hodonínské části Pánov.

Původní plán počítal se vznikem objezdu o letošním podzimu. To však padlo. Na vině byly kybernetické útoky, kvůli nimž se příprava zpozdila. „Nějaký čas jsme nemohli připravovat výběrová řízení,“ poznamenala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Nyní se výběr stavební firmy blíží do finále. Zakázka má hodnotu přesahující dvacet milionů korun. Základní termín pro podání nabídek byl 24. říjen, kvůli dodatečným dotazům uchazečů ale ředitelství prodloužilo termín do 2. listopadu. „Ve středu máme takzvaný termín otevírání obálek, kdy začneme hodnotit nabídky uchazečů výběrového řízení,“ sdělila mluvčí Trubelíková. Stavba má pak začít na jaře příštího roku.

Dopravní omezení na silnici číslo I/54 mezi Strážovicemi a Archlebovem první listopadové dopoledne 2022.
Kvůli pracím na silnici pod Strážovicemi řidiče ještě omezí semafory

Nová okružní křižovatka nahradí stávající klasickou, která je z hlediska bezpečnosti nevyhovující. To dokládá i její dlouhodobé umístění mezi nejkritičtějšími úseky nejen na Hodonínsku. Podle České asociace pojišťoven za tamními nehodami stojí především nedočkavost řidičů a nedání přednosti v jízdě.

Následky stály nejen zdraví, ale i život řadu cestujících. Za předchozí dva roky ze sedmi nahlášených nehod mělo vážné následky šest lidí. Jedna z posledních větších kolizí se tam stala v polovině září, kdy bourala čtyři auta.

Dobu výstavby okružní křižovatky silničáři předpokládají v délce pěti měsíců. Síla provozu se tam podle silničářů denně rovná průměrné výši deseti tisíc aut, ve směru od Ratíškovic pak do křižovatky přijíždí denně v průměru dalších více než šest tisíc a od Hodonína ještě pět tisíc.