Ve vsi přibylo několik desítek parkovacích míst, výrazně se zlepšil stav silnice, ale vznikly tu i dva kontroverzní kruhové objezdy. „Podle mě jsou kruháče k ničemu, žádné kolony se tu nikdy netvořily. Snad ten u školy má nějaký význam kvůli děckám,“ myslí si Josef Polínek, který přes Lužice často jezdí. Původním záměrem rekonstrukce bylo zklidnění provozu v obci a zvýšení bezpečnosti.

Alespoň to uvádí zpráva hodonínské Správy a údržby silnic, která stavbu realizovala. „Plynulost zajišťují dvě kruhové křižovatky,“ píše se dál ve zprávě. Právě tyto dva objezdy přijímají řidiči s rozpaky. Zdá se, že jejich projetí je zvláště pro autobus složitým manévrem. „Kruhové objezdy jsou moc úzké, podle mě nesplňují normu pro větší vozidlo. Při najíždění a vyjíždění musím najet do protisměru. Pokud bych při tom spáchal dopravní nehodu, byl bych za ni zodpovědný,“ řekl jeden z řidičů ČSAD Hodonín, který si nepřál zveřejnit své jméno. Podle Libora Olšáka ze Správy a údržby silnic jsou ale oba objezdy z hlediska norem v pořádku. „Jinak by je stavební úřad nepovolil,“ uvedl Olšák.

Zvláště kruhový objezd u školy má poměrně kuriózní tvar, neleží totiž uprostřed vozovky, jak bývá zvykem, ale na jejím okraji, což umožňuje jeho přímé projetí. Někteří řidiči ho právě z těchto důvodů ignorují a projíždějí rovně v protisměru. Dopravní policie z Hodonína podle vyjádření ředitele Hynka Valouška zatím nikoho v této oblasti nepokutovala. „Kruhový objezd, jako takový, má vliv na zpomalení dopravy a tím ji dělá bezpečnější,“ obhajuje smysl křižovatek Valoušek. Vychýlené a zaražené patníky v zemi ale svědčí o tom, že projetí křižovatky je hlavně pro větší vozidla obtížné. Jeden z objezdů musel být v minulosti už jednou rozšířen. Jestli se o podobné úpravě uvažuje i u školy, není známo.

Starosta Lužic Jaroslav Kreml se k tomu odmítl vyjádřit.