Komunistický zastupitel Jiří Pěnčík změnil názor. Už nebrojí proti okružní křižovatce u hodonínských lázní, ale souhlasí s ní. On a zhruba další stovka lidí, kteří sepsali petici proti „kruháči“, dostali příslib nových parkovišť. Kruhový objezd se má začít stavět příští rok.

„Našlo se řešení parkování po dobu stavby křižovatky a hlavně rozšíření parkovacích míst v dotčené lokalitě,“ vysvětlil Pěnčík, proč přehodnotil své stanovisko.

Kruhový objezd v ulicích Brandlova a Purkyňova signatářům petice ani předtím nevadil. Sepsali ji kvůli jejímu čtvrtému rameni. Báli se, že výjezd povede těsně vedle obytného domu, u kterého si hrají děti, a že ubere už tak chybějící parkovací místa.

„Když jsme to ale přeměřili podle projektu, je paprsek křižovatky od paty domu přesně podle vyhlášky,“ ujistil Pěnčík. Ten jako člen komise životního prostředí a rozvoje města na jejím jednání navrhl, kde je možné postavit hned dvě parkoviště se sto padesáti místy. „Minimálně jedno parkoviště musí být hotové předtím, než se začne stavět,“ klade si nyní podmínku Pěnčík.

O novém parkovišti prozatím nic nevěděl místostarosta Hodonína Jaromír Hýbner. „Podstatné je, že vedení města řeklo křižovatce ano. To je první krok, o dalších návrzích budeme jednat později,“ shrnul výsledek posledního jednání zastupitelů, kteří schválili smlouvu o spolupráci mezi městem a krajskou správou a údržbou silnic. Ta na rozhodnutí Hodonína čekala. Jak už dříve upozornil Libor Olšák z hodonínské pobočky správy a údržby silnic, investovat kvůli jedné přednosti v jízdě do kruhového objezdu jen se třemi výjezdy kraj nehodlá.

Už čtvrtý kruhový objezd v Hodoníně se má podle místostarosty Hýbnera začít stavět v roce 2012. „Podle smlouvy o spolupráci město zaplatí sedmnáct milionů korun a jedenáct milionů pak správa a údržba silnic,“ uvedl s tím, že letos má město v rozpočtu ještě asi půl milionu korun na přípravné práce.

Na posledním jednání zastupitelstva za kruhovou křižovatku lobovala i bývalá místostarostka a někdejší vedoucí odboru investic Anna Matějková. „Tato křižovatka je plná karambolů, které ani řidiči nehlásí policii, protože by přišli o body. Díky křižovatce se uleví i dopravě v Brandlově ulici,“ připomněla hlavní problémy současné nepřehledné křižovatky. Na ty dlouhodobě upozorňuje i policie. Dopravní inspektorát podporuje od začátku čtyřramennou křižovatku.

„Je tam špatný rozhled a často tam dochází ke kolizím. Kruhová křižovatka také zpomalí dopravu ve směru z Ratíškovic, kde je cesta v mírném sklonu,“ zdůvodnil dopravní inženýr Jan Froněk. Podle něj jsou neopodstatněné i obavy, že si vjezdem na Brandlovu budou zkracovat cestu řidiči jedoucí do Bažantnice. „Silnice je tam úzká, oblepená z obou stran parkujícími auty a dál je stopka se zpomalujícím retardérem. Vjezd do Brandlovy ulice spíš lidé uvítají, protože jinak mají příjezd k domu až u Rozmarýnku nebo u lázní,“ poznamenal Froněk.