„Do budoucna nás čeká vytvořit nějaké důstojné místo k bombardování Hodonína v listopadu 1944, které si vyžádalo sto osmdesát mrtvých, na což se nabízí budoucí kruhový objezd před galerií," řekl místostarosta.

Upozornil také na to, že právě tato lokalita patřila k těm, které nálet nejvíce postihl. „Celá severní část města podél nádraží a Severní dráhy byla těžce poničena. Z dvou a půl tisíce domů v Hodoníně bylo poškozených více než tisíc," přiblížil následky znalec místní historie Antonín Kučera.

Po této křižovatce má doznat velkých změn i ta, která spojuje ulice Velkomoravskou, tedy silnici první třídy, s třídou Bratří Čapků v blízkosti mlékárny. „Především ve špičce je velký problém odbočit z Bratří Čapků doleva do města, Velkomoravská je totiž velice frekventovaná. O to náročnější je to například pro žáky autoškoly, kteří před vjetím do této křižovatky už musejí získat určitě schopnosti, aby se včas a bezpečně dostali do uvolněné mezery. Musí se najít správný okamžik, jakmile se zaváhá, tak se odbočení odkládá. A když při rozjetí zhasne motor, tak je to pak velký problém," popsal úskalí křižovatky provozovatel autoškoly a předseda dopravní komise města Stanislav Čermák.

Odborníci uvažovali o dvou variantách řešení. Proti kruhové křižovatce je hned několik okolností, od majetkových poměrů na pozemcích pro uvažovanou stavbu, přes omezený prostor a až po vedení energovodů. „Schůdnou variantou jsou proto semafory, které by reagovaly na hustotu provozu," uvedl předseda.

Podle místostarosty tady navíc chybí minimálně jeden odbočovací pruh. „O Velkomoravské ulici jednáme s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, chystá se totiž koncepční, dlouhodobé řešení celého uličního prostoru, kde je zapotřebí kromě křižovatky, silnice řešit také chodníky i smíšenou stezku pro cyklisty a chodce," uvedl vedoucí hodonínského odboru rozvoje města Dalibor Novák s tím, že zmiňovanému řešení ještě bude předcházet obnova nejhorších částí povrchu silnice.

Podle Jandy patří mezi dvě v současnosti nejhorší křižovatky v Hodoníně právě ta u mlékárny a pak ta mezi podjezdem a správní budovou MND. Té už před rokem pomohla k větší plynulosti snížená rychlost na třicet kilometrů v hodině.

Letos byla kvůli uvažované kruhové křižovatce zpracovaná prověřovací studie. Nyní má město dokumentaci pro územní řízení. Její dokončení je naplánované na příští rok.