O přestavbě křižovatky v Pánově, místní části Hodonína, Deník již podrobně informoval. Průjezd od Ratíškovic a Hodonína bude až na výjimky uzavřený, a to po celou dobu stavby. Projedou pouze linkové autobusy a sanitky či hasiči. Od středy 1. března  musí místní obyvatelé počítat s objízdnými trasami.

close Objízdné trasy začnou platit od 1. března. info Zdroj: ŘSD zoom_in Pro zvětšení klikněte. Objízdné trasy budou značené už od Kyjova. Řidiči, kteří se budou chtít dostat do okresního města, mají zvolit cestu přes Svatobořice-Mistřín a Dubňany, odkud se dostanou na Brněnskou ulici v Hodoníně. Možnou alternativní trasu přes Ratíškovice a rohateckou místní část Kolonie komplikuje nejen přejezd přes železniční koridor, ale především chystaná výstavba podchodu pod silnicí.

Na vytížené křižovatce se potkává silnice první třídy spojující Břeclav se Strážníci, a trasa druhé třídy mezi Hodonínem a Ratíškovicemi. Zejména z těchto směrů řidiči pravidelně stojí v kolonách.

Vybudovaný rondel křižovatku zpřehlední a přispěje k bezpečnosti. Pánovská křižovatka patří k nejfrekventovanějším místům silnice I/55 v okolí Hodonína a je to místo poměrně častých dopravních nehod s tragickými následky. Přezdívá se jí "křižovatka smrti".

Křižovatka svádí řidiče k rychlé jízdě. „Počet přestupků tam v posledních letech vzrostl třikrát, nejčastěji právě kvůli rychlé jízdě a nerespektování značení,“ uvedl již dříve policejní mluvčí Petr Zámečník. Policie i představitelé města opakovaně navrhovali úpravy křižovatky k zvýšení bezpečnosti.

Přebudování křižovatky vítá například Libor Malovaný, který tudy častoí projíždí téměř každý den. „Auta se tady po hlavní řítí vysokou rychlostí. Když ji řidič přejíždějící od Hodonína nebo Ratíškovic špatně odhadne, může to skončit velice škaredě. To se žel také stává,“ upozornil před časem.

Stavba přijde na osmnáct milionů korun a hotová by měla být na začátku června.