Vedení radnice chce nejdříve zvýšit bezpečí na přechodech pro chodce, zvláště pak před uvažovaným kruhovým objezdem. „Přechod u Masaryka je téměř neosvětlený. Jen v rohu je jedno svítidlo," přiblížila situaci referentka odboru investic a údržby, která má na starosti investiční výstavbu, Martina Janíková.

Podle sociálnědemokra­tického místostarosty Jiřího Jandy, který je garantem rozvoje města a dopravy, má být tento přechod v Dvořákově ulici zcela nový. „Měl by být zařazený mezi investiční akce na nejbližší období. Dále se musí opravit ve Dvořákově ulici ten, na němž se v listopadu staly vážné nehody. Ještě bychom chtěli lépe vyřešit přechod mezi autobusovým nádražím a nákupním centrem," sdělil místostarosta.

Křižovatku spojující Dvořákovu, Nádražní, Úprkovovu a Blažkovu ulici s Národní třídou Hodonínští řeší již od roku 2008. Komise rady minulý týden opět jednala o jejím koncepčním řešení. Na to, že tamní situace není dobrá, dlouhodobě upozorňuje i policie. „Dopravní podněty na zvýšení bezpečnosti jsme na město už dávali, ale zatím se na místě nic nezměnilo," poukázal policejní dopravní inženýr Jan Froněk.

Nová kruhová křižovatka podle referentky investic narážela zejména na problémy s limity pro umístění stavby a také sítí. I tím se ve čtvrtek zabývala dopravní komise. „Myslím si, že na předložených variantách byl příliš rozsáhlý vnitřní kruh (podle původního návrhu deset metrů – pozn. red.). Ten je zapotřebí zmenšit. Druhým problémem byl nájezd z Blažkovy ulice, který je ale naprosto zbytečný. Měl by zůstat tak, jak je, jen by tudy vjížděly sanitky, ostatní by přijížděli zezadu z Havlíčkovy ulice," nastínil poslední řešení předseda dopravní komise a provozovatel autoškoly Stanislav Čermák.

Výhody „kruháče" se podle něj mají projevit především při průjezdu autobusů, pro které není jednoduché z Dvořákovy ulice odbočit na Národní třídu. „Také cyklisté by neměli být v takovém ohrožení jako nyní, když vjíždějí do křižovatky z Úprkovy ulice," uvedl předseda.

Zároveň upozornil i na řešení nájezdu z Dvořákovy ulice, která je v současnosti čtyřproudá. „Už před křižovatkou by se ze dvou pruhů sjelo jen do jednoho," popsal další vylepšení provozovatel autoškoly.

Požadavky na zapracování svých podnětů dalo radnici také vedení galerie. „Naproti křižovatky máme hlavní vchod, kde se shromažďují lidé, kteří k nám přicházejí. Navíc tudy navážíme díla na výstavy, takže by nám měl zůstat nějaký vjezd, aby tam mohlo zastavit nákladní auto," vyjádřil se ředitel galerie Josef Fantura. Jak uvedl místostarosta Janda, nový přechod přes Dvořákovu ulici od Národní třídy k soše prvního československého prezidenta se má provést tak, aby bral ohled na uvažovanou kruhovou křižovatku.