Okružní křižovatky ve Veselí už dlouhá léta plánuje Ředitelství silnic a dálnic. Město na ně má přispět z rozpočtu. Hodonínský deník Rovnost o záměru již několikrát informoval.

Naposled se jím zabývali zastupitelé na posledním zasedání a také ministr dopravy Dan Ťok (ANO), který v minulém týdnu navštívil veselskou radnici. „Tato investiční akce bude spojená s úpravou uličního prostoru. A to v celé šířce. Se stavbou se začne v březnu roku 2019," sdělil šéf rezortu.

Například veselský zastupitel za ANO 2011 Miroslav Mořický se ale obává zpomalení dopravy na již tak vytíženém úseku. „Kvůli malým poloměrům objezdů a změně přednosti v jízdě bude více řidičů jedoucích od Uherského Hradiště dávat přednost těm od Blatnice," zamyslel se Mořický.

Podle něj a celostátního sčítání dopravy v roce 2010 místem projede více než jedenáct tisíc aut za čtyřiadvacet hodin. „Společně se zvýšeným pohybem chodců a cyklistů dochází k omezování bezpečnosti dopravy," upozornil.

Pruhy pro cyklisty

Navrhované okružní křižovatky jsou od sebe vzdálené sto třicet metrů. Počítá se také s přechody pro chodce. „Zamýšlená stavba se dostala do fáze ověřování její vhodnosti. Pokud se ukáže jako vhodná, začaly by projektové práce. Ty zahrnují mimo jiné i metr a půl dlouhé pruhy pro pohyb cyklistů. Nejedná se ale o cyklostezku," uvedl veselský starosta a občanský demokrat Miloš Kozumplík.

Ovšem cesta pro cyklisty by přímo v místě objezdů chyběla. Martin Kubík z Uherského Ostrohu často projíždí Veselím právě na kole. „Pokud tam bude jen pás na silnici pro cyklisty, tak nevím, jestli bych tam jezdil. Cyklostezka je přece jen pohodlnější a bezpečnější. I když co pár metrů člověk z kola musí slézt," řekl Kubík.

Uznal ale, že na tak frekventované části by stejně kolo jen vedl. Vlivem stavby zřejmě zaniknou také parkovací místa podél silnice mezi stávajícími křižovatkami. „Uvolněný prostor má sloužit jako odstavný zásobovací záliv pro obchody a provozovny mezi budoucími kruhovými objezdy," doplnil starosta.

Cena? 36 milionů

Poslední obava, kterou místní řeší, je nadměrný hluk. Podle Dostálové se doprava v tomto úseku nezastaví. „Každé auto, které přibrzdí u kruháče, se bude muset znovu rozjíždět. Čekám denní skřípění brzd a hluk z motorů," poznamenala obyvatelka Veselí.

Cena stavby je přibližně šestatřicet milionů korun. „Větší část zaplatí Ředitelství silnic a dálnic a Veselí nad Moravou by se mělo podílet asi třemi miliony," doplnil Kozumplík.