Od desíti hodin dopoledne do dvou odpoledne patřilo letiště dálkově ovládaným modelům. Sešlo se jich tam několik desítek. Kopírovaly jak současné typy, tak ty podstatně starší.

S modelem německého Fokkera E3 s rozpětím tři metry, který létal za první světové války, přijel Radim Hnilica z Hodonína. Modelářem je skoro sedmnáct let. „Začínal jsem v dětství pod vedením mého otce od nejjednodušších, rádiem neřízených modelů. Kromě historických se věnuji ještě akrobatickým modelům," řekl modelář.

Hnilicova fokkera pohání motor o obsahu sto dvacet kubických centimetrů, podobný mají skútry nebo slabší motorky. Model má dvoulitrovou benzínovou nádrž, na kterou vydrží létat třináct až patnáct minut.

S rodiči a bratrem se na letecký den přijela podívat i Eliška Horáčková z Bukovan. „Letadla se mi hodně líbí, jak přistávají a motají se ve vzduchu. Mám ale raději větší letadla. Zatím jsem neletěla, chtěla bych si to jednou zkusit," řekla devítiletá dívka.

Po druhé hodině přišel na řadu hlavní program. „Hned na úvod byl k vidění turbovrtulový prototyp malého dopravního letouna vyvíjený společností z Kunovic. Následovala čtyřčlenná skupina akrobatických letadel Zlín, která předváděla skupinovou slétannost," doplnil Šimík.

Na řadu přišly kluzáky z počátečních let kyjovského aeroklubu i motorová letadla. Velkou pozornost si získal dvojplošník Boeing Stearman s tmavě modrým trupem a bílými křídly. Nad letištěm také několikrát proletěl český vojenský proudový cvičný letoun L-29 Delfín, diváci se dočkali i parašutistického výsadku ve výši pěti kilometrů.

Letecký den navštívilo asi dva a půl tisíce lidí.