Vážení čtenáři, přinášíme vám co nejpodrobnější volební zpravodajství, které najdete ZDE

„Řešit problém dopravy v centru města je nad možnosti radnice. Trochu může pomoci úprava křižovatek ve městě, ale ta nic zásadního stejně neovlivní. Řešení jsou pouze dvě. Je jím buď rychlostní silnice R 55, nebo místní obchvaty,“ míní místostarosta.

Podle něj jsou hlavní veselské problémy spojené s dopravou, a to jak ve městě, tak i v jeho okrajových částech. „Chodníky ve středu města vypadají hodně bídně. Je ale otázkou, jestli by se měly spravit teď, nebo jestli bude lepší počkat, až se bude opravovat hlavní tah na Uherské Hradiště. Dnes nám totiž nikdo neřekne, kdy k tomu dojde,“ nastínil Reichsfeld. Jak dále doplnil, je potřeba vyřešit také parkování ve Veselí, a to pomocí placených parkovišť, která zatím v centru města chybí.

Jako jeden ze čtyř velkých problémů Veselí vidí neutěšenou dopravní situaci také lídr Top 09 Petr Horehleď.
„Neustálou intervencí u ministerstva životního prostředí a dopravy a celkovou spoluprací s dotčenými obcemi se chceme maximálně zasadit o výstavbu rychlostní silnice, stejně jako malého veselského obchvatu,“ odkryl plány Horehleď.

Veselí přitom podle něj trápí další zásadní problémy, jako je dluh tamní radnice z evropských projektů přesahující sto milionů korun. „Z veselských peněz jde nyní na splátky úvěru tři a půl milionu korun ročně. My bychom chtěli zefektivnit fungování městského úřadu, což by mělo ušetřit peníze. Otázkou také je, jestli potřebuje Veselí dva místostarosty. Náklady na jednoho jsou i s odvody řádově šest set, sedm set tisíc. Za tyto peníze by se mohla postavit raději dětská hřiště,“ nadhodil Horehleď.

Pominout podle něj nejde ani nedostatek stavebních ploch ve městě. „Máme vytipované lokality v Zarazicích, na Hutníku nebo náměstí Čtyřiadvacátého dubna, které bychom chtěli nechat zasíťovat. Tím by mohla vzniknout stavební místa pro padesát rodinných domů,“ odkryl veselský lídr nové parlamentní strany.

Jasno má o problémech ve městě i nováček ve volbách a jednička na kandidátce veselských Věcí veřejných David Frelich.
Ten jako zásadní minusy Veselí vidí neúčelné plýtvání s prostředky města na nevyužité projekty, nekoncepční řešení městské policie, dopravu a s ní úzce související nedořešené centrum města a také nedostatečnou podporu podnikatelů, kultury, mládeže a sportu.

„V rámci řešení navhneme grantový systém pro kulturu a mládežnický sport. Navrhneme i změnu funkce městské policie, čímž zamezíme plýtvání prostředků. Chceme se zasadit o to, aby Veselí mělo své centrum,“ uzavřel Frelich.

ANKETA: Jak vyřešíte neúnosnou dopravní situaci v centru města Veselí nad Moravou?

close zoom_in Marcel Řimák, lídr Veselské perspektivy
Není v moci veselské radnice řešit dopravní situaci v centru města. Situace je závislá na tom, kolik aut projíždí Veselím a tento problém se dá vyřešit pouze obchvatem, který se již řeší hodně let. Jak to tak vypadá, tak se ještě hodně dlouho řešit bude. Tady záleží na vládě a ministerstvu dopravy. Jak je vidět, řeší se spíše jaké stavby zastavit a ne jaké nové stavby realizovat.

close zoom_in Igor Michalík, lídr KSČM
Samozřejmostí je naše podpora o urychlené vybudování rychlostní komunikace R55. Tato alternativa se ale jeví tak nákladná,že zahájení výstavby je v nedohlednu. Proto bychom měli usilovat o variantu obchvatu, která je směřována na východní stranu města.



close zoom_in Miloš Kozumplík, lídr ODS
Je jasné, že tento problém souvisí s finančními prostředky státu. Přes veškeré expertízy, které již byly zpracované, je řešení takové, že jde především o dohodu s lidmi z Veselí. Můj názor je takový, že by se s tím samozřejmě mělo něco rychle udělat, ale ne nějakým násilným postupem.



close zoom_in Jaroslav Miklenda, lídr SNK Evropských demokratů
Řešením je podle mého názoru vyšší tlak na vlastníka, což je stát, respektive Ředitelství silnic a dálnic. Tlak budeme neustále vyvíjet v případě, že budeme ve vedení radnice . Jednoduchý recept na řešení tohoto neexistuje. Podstatné je ale dostat nákladní dopravu z města.




close zoom_in Jaroslav Hanák, lídr ČSSD
Pokud naše partaj vyhraje centrální volby, budeme se přes Ředitelství silnic a dálnic bavit o tom, do jakých priorit dáme vytvoření rychlostní silnice R 55. Jinak jsme víceméně jen čekatelé na to, jakým způsobem vše dopadne.



close zoom_in Petr Kolařík, lídr KDU-ČSL
Co se týká dopravní situace ve městě, domnívám se, že jediným řešením je tlak na vytvoření rychlostní silnice R 55, protože nic jiného nesníží průjezdnost městem. Peníze ve státním rozpočtu vždycky jsou. Otázka je, na které projekty se dají. Musíme tlačit na to, aby stát obchvat zařadil mezi své priority.