Náročný projekt už od března 2017 zasáhne převážnou část obyvatel Veselí. Stavebníci kvůli uzavírkám a objízdným trasám omezí chodce i automobilovou dopravu. „Přechodnými úpravami provozu na pozemních komunikacích a vyjádřením ve věci přístupu na staveniště se zabývalo zářijové zasedání komise majetku, výstavby a investic rady města Veselí nad Moravou," sdělil předseda komise Jiří Popelka.
Dočasné změny v dopravě zasáhnou podjezd k Blatnické ulici, počítá se s objížďkou pro osobní auta přes ulici Drahy a železniční přejezdy na Hutníku. Vozidla nad tři a půl tuny pojedou přes Uherský Ostroh na Blatnici pod Svatým Antonínkem. V jiném časovém období bude necelý týden uzavřený i podchod pro pěší u Kauflandu. „Součástí stavby je renovace dvou mostů, staničního zabezpečovacího zařízení i traťového zabezpečovacího zařízení ve všech třech úsecích na Bzenec, na Velkou nad Veličkou i na Strážnici. Modernizovaný bude také přejezd směrem na Bzenec," informoval mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.
Veselská komise majetku, výstavby a investic navrhla pět přístupových tras pro staveništní dopravu. Ulicí Na Drahách přes přejezdy na Hutníku a cestou mezi garážemi, Svatoplukovou ulicí pod podjezdem ve směru na Kozojídky za hřbitovem, od okružní křižovatky Stolářskou a Národních mučedníků a ulicemi Lány a Rumunskou k nádraží. Také ulicí Lány směrem doprava a následně k železniční stanici.
Součástí obrovského projektu je rovněž odstranění postradatelných kolejí a výhybek kvůli zvýšení rychlosti pro osobní dopravu, instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení včetně dálkového ovládání a příprava železniční stanice na budoucí elektrifikaci. „Jedná se o kompletní modernizaci železniční stanice a jejího nejbližšího okolí. To znamená kolejiště, nástupiště do normových moderních bezbariérových stavů s nástupní hranou 550 milimetrů nad temenem kolejnice," upřesnil Ptačinský.
SŽDC nyní zpracovává přípravnou dokumentaci, kterou musí schválit ministerstvo dopravy. Potom je potřeba vysoutěžit dodavatele, uzavřít smlouvy a předat staveniště. „Pokud všechno půjde podle plánů, mělo by se začít stavět za necelé dva roky, hotovo by mělo být v březnu 2018," doplnil mluvčí SŽDC. Podle něj podnik v přípravné fázi odhaduje náklady kolem šesti set milionů korun. Komise majetku a investic doporučila radním se stavbou souhlasit za respektování podmínek, které si město stanoví.