Ten zjišťoval okolnosti a výhledy na možné zvýšení komfortu na trati na další měsíce u koordinátora integrovaného dopravního systému na jižní Moravě, společnosti Kordis JMK.

První únorové strasti na trati zažil vysokoškolský pedagog a fyzik z Veselí nad Moravou v úterý třináctého února. „Vlak vyjíždějící z Veselí v 7.01 zastavil v lesích za Kyjovem a už se nerozjel kvůli neopravitelné poruše na lokomotivě. Cestující byli ve vlaku zavřeni až do příjezdu náhradní lokomotivy z Brna. Do Brna se pak přijelo se zpožděním více než dvě hodiny,“ popsal ranní nesnáze na cestě do krajské metropole Ohlídal.

Jak dále pokračoval, situace se opakovala už za tři dny, v pátek sedmnáctého února u vlaku, který vyjíždí z Brna v 11.28. „Jen s tím rozdílem, že tento vlak zastavil kvůli nefunkční lokomotivě před nádražím ve Slavkově. Cestující potom museli čekat na další vlak, takže do Veselí přijeli asi s hodinovým zpožděním,“ posteskl si fyzik, který byl i dvacet let městským zastupitelem jedenáctitisícového Veselí nad Moravou.

Jak doplnil, poslední půlhodinové zpoždění si na trati mezi domovským městem a Brnem spolu s dalšími cestujícími vytrpěl tento týden v úterý.

A reakce od koordinátora krajského integrovaného dopravního systému na tyto situace? „K poruchám vozidel, které mají za následek zpoždění nebo dokonce i zrušení vlaku bohužel nahodile dochází. Uvedené případy, tedy poruchu na vlaku R56/1762 v úterý třináctého a na vlaku R56/1765 v pátek šestnáctého února potvrzujeme. Dopravce je za způsobená zpoždění a neodjeté vlaky pokutován,“ sdělil Deníku Květoslav Havlík, vedoucí společnosti Kordis pro odbor tarifní, marketingu a rozvoje.

Přelom února a března je nezvykle teplý. Ilustrační snímek.
Teplotní rekordy padly na deseti místech, ve Strážnici bylo přes sedmnáct stupňů

Navíc nastínil pro cestující pozitivní výhled modernizace v závěru roku. „K dílčím změnám ve vozidlovém parku má dojít od prosincové změny jízdního řádu, kdy bude významně omezen provoz motorových vozů řady 854 a také lokomotiv řady 754, tedy právě těch typů vozidel, kterých se týkaly zmíněné poruchy,“ vysvětlil vedoucí v Kordisu, který je společnou firmou kraje a města Brna.

K zásadní obměně vozidlového parku má pak podle něj na této trati dojít v horizontu přibližně pěti let. „V současné době je totiž připravován koncept provozu akutrolejových vozidel, tedy elektrických jednotek napájených buď z troleje a nebo z vozidlové baterie. Během letošního roku bude vyhlášeno výběrové řízení na dopravce, který zajistí jejich nákup a provoz,“ představil Havlík modernizační výhled.

V přípravě je rekonstrukce trati

Podle webu Správy železnic je ve fázi příprav rekonstrukce traťového úseku mezi Nesovicemi na Bučovicku a Kyjovem. Tedy části Vlárské dráhy, kde právě uvízl vlak třináctého února.

Hlavním cílem této plánované stavby je kompletní rekonstrukce infrastruktury úseku, jeho elektrizace a zvýšení traťové rychlosti na sto dvacet kilometrů v hodině.

Zdroj: Deník/Petr Turek

Železničáři podle svého webu předpokládají zahájení stavby v září 2027 a její dokončení v červnu 2029.