Bezděčka pracuje hlavně s fotografiemi. „Hledám je různě na internetu, nebo si potřebný objekt do záběru fotím sám,“ přibližuje průběh své práce počítačový malíř. Poté následuje proces úprav, barevných korekcí, deformací a ladění, dokud daný objekt perfektně nezapadne do záběru.
Když má však vytvořit dokonalý obraz zranění, chce to podle něj i pevný žaludek. „Ne vždy to zvládnou maskéři věrohodně. To pak nastupujeme my a procházíme fotky nejrůznějších nechutností, aby bylo zranění co nejuvěřitelnější,“ říká Bezděčka. Dobře odvedená práce se podle něj pozná tak, že změna v záběru vůbec nejde poznat. „Prostě sedíte u počítače tak dlouho, dokud ani váš kolega nepozná, co jste v záběru vlastně změnili,“ svěřuje se muž.
Během své kariéry pracoval Bezděčka na spoustě filmů, z českých je to například pohádka Tři bratři, trilogie Hořící keř či Zahradnictví, ze zahraničních třeba Wolverine. „Ve filmu Muž na laně jsme například museli vytvořit pohled na Manhattan v 70. letech ze střechy World Trade Center. Do Hořícího keře jsme zase museli vytvořit Prahu v 60. letech, kdy po Václaváku jezdily tramvaje,“ vyjmenovává.
Do budoucna by chtěl mladý malíř dopsat svoji pohádku, ke které vytvoří i vlastní ilustrace.
Daňové přiznání:
Jak ho vyplnit, do kdy podat, na co nezapomenout, kdy uplatnit slevuNa počítači maluje filmové kulisy. Přidává do nich skály, hory či Eiffelovku
Hodonínsko - Do filmového záběru přidá skálu, hory či Eiffelovku, postavám pak „přimaluje“ průstřely a jizvy, které maskéři nezvládnou dokonale. „Když režisér chce, aby stála za Karlštejnem raketová základna, přidáte do záběru raketovou základnu,“ tvrdí Tomáš Bezděčka z Čejče na Hodonínsku, který se živí jako matte-painter, tedy počítačový malíř kulis a retušér. Momentálně žije a pracuje v Praze.
Tomáš Bezděčka mění filmové záběry
|
Foto: Deník / Barbora Skočíková
Slunce, burčák, zpěv. Lidé pochodovali mezi vinicemi za hrozny