Loňský ročník rozezlil obyvatele žijící v blízkosti trati nebezpečnými pády závodníků a hlavně nedodržováním přestávek. To se letos nebude opakovat. Shodují se na tom alespoň ti, kteří se na organizaci podílejí. Museli provést hned několik zásadních změn. Především budou chybět kategorie supermono a sidecary. Jak vyplývá z diskuze na stránkách pořadatele, především s absencí supermona, což je třída do sedmi set padesáti kubických centimetrů, se motorističtí fanoušci těžko smiřovali.

„Při požadovaném snížení počtu kubatur je jasné, že jsme museli některé vyřadit úplně, došlo na mona a sidecary. Nebylo to vůbec jednoduché určit, co dát pryč,“ vysvětloval na webu tajemník závodu Igor Daněk, podle nějž by určitě stejnou diskuzi vyvolal zákaz jakékoliv jiné kategorie.

„Snížení kubatur o čtyři určitě závodům prospěje. Bude možné rychleji reagovat tak, aby případná událost neohrozila čas, do kterého se závody musí vejít. Celkově lze říct, že závody jsou letos pořadatelsky připravené daleko lépe než v minulých letech,“ míní opoziční zastupitel Jiří Frolec, který byl jeden z pěti zastupitelů, se kterými pořadatelé své přípravy pravidelně konzultovali. To byla první z letošních novinek, kterou si pochvalovali obě strany.

„Bylo pro nás výhodné být stále v kontaktu se zástupci města. Takový způsob spolupráce nám vyhovoval,“ uvedl ředitel závodu Miroslav Frodl. Jak dodal, spoluúčast zastupitelů a nižší počet jednotlivých kategorií nebyly jedinými novinkami. Pomáhat letos budou i místní dobrovolní hasiči. A to v oblasti práce dispečinku.

„V oblasti zajištění bezpečnosti mám najatou profesionální firmu. Na trati budou komisaři z brněnského okruhu. Po zdravotnické stránce závody pohlídá profesionální tým z Vyškova. Ten také pracuje na brněnském autodromu,“ vyjmenoval spolupracující týmu Frodl.

Obyvatele Kyjova bydlící uvnitř okruhu ovšem budou zajímat především přestávky. Jen během nich se mohou vydat na procházku nebo na nákup. Ty desetiminutové budou podle harmonogramu během soboty téměř každou půlhodinu, v neděli pak téměř každou hodinu. Kromě toho budou ještě velké přestávky.

„V průběhu obou dnů to budou tři dlouhé pětadvacet minut. Během nich mohou projet i vozidla,“ upřesnil Frodl. Podle něj je nutné, aby si diváci zapamatovali, že každou přestávku ohlásí projetí auta s vlajkami.

„Jakmile projedou auta s dvěma bílými vlajkami, trať je otevřená a je možné přejít. Auto s červenými blikajícími majáky naopak trať uzavírá. Po jeho projetí nikdo nesmí vstoupit do trati,“ zdůraznil ředitel závodu.

Motocyklovým závodům letos předcházelo emotivně vypjaté období. V dubnu zastupitelé rozhodovali o jejich povolení na další čtyři roky. Po loňském, s ohledem na účast rekordním ročníku, který způsobil velké organizační problémy, byla budoucnost závodů nejasná. Zastupitelé nakonec vytvořili pětičlenný tým, který měl na přípravy dohlížet. Jeho členové dokonce nabídli své zastupitelské židle, pokud by se problémy s loňska opakovaly.