S pracemi na novince se středovým ostrovem o průměru dvaceti metrů se musejí vypořádat záchranáři. „Vznikající fronty na hlavní silnici a hromadění aut v bočních uličkách posádkám komplikuje život. Prosíme řidiče o ohleduplnost, a ve chvíli, kdy uvidí najíždět sanitky do omezeného prostoru, aby okamžitě zastavili a nevjížděli za semafor, i když budou mít zelenou,“ řekla Michaela Bothová, krajská mluvčí záchranářů, která v Kyjově také pracovala.

Naproti tomu podle manažera osobní dopravy ČSAD Kyjov Tomáše Velce se lidé linkových autobusů dočkají podle platných jízdních řádů. „Jezdíme objízdnými trasami ulicemi Palackého či Vrchlického. Nenabíráme ale zpoždění, které by bylo výraznější, než když se jindy dostaneme za kombajn,“ upozornil Velc.

Místní si s komplikacemi radí po svém. „Okolí stavby i objízdné trasy jsou dobře značené. Jen je škoda, že se kruháč nepostavil mnohem dřív. Sjezdy kamionů z kopce byly nebezpečné a výjezdy od benzínky a sklárny zase nepřehledné,“ sdělil Kyjovan Karel Longaver.

Podle vedoucího radničního odboru rozvoje města Romana Pekárka dělníci už odstranili v místě křižovatky vrchní asfaltový povrch a dělají na přeložkách. Auta se tudy dostanou jedním jízdním pruhem. „Optimisticky předpokládáme, že by kruhová křižovatka měla být hotová do konce září. Původně se mělo skončit až koncem listopadu, díky dokončení řady přeložek by to mělo být dřív,“ vysvětlil Pekárek.

Připomněl, že město vytvořilo pro místní náhradní parkování ve Vrchlického ulici, aby se uvolnila pro obousměrný provoz. „Navíc sklárny umožnily průjezd areálem pro firmu, která má vjezd právě z Vrchlického ulice, takže by už tudy neměly jezdit kamiony,“ dodal.