Čepovanou limonádu, nebo ledovou tříšť? Tak tohle dilema letos maminky škemrajících ratolestí na nově zrekonstruovaném koupališti v Hodoníně řešit nebudou. Roman Kupka, který se pokoušel o podnikání v jeho areálu právě se strojem na výrobu ledové tříště, totiž se svou žádostí neuspěl. Domnívá se, že se provozovatel dvou bufetů, který loni výběrové řízení na provoz občerstvení na hodonínském koupališti vyhrál, brání jakékoli konkurenci.

„Ředitel TEZY mi řekl, abych se osobně domluvil s novým nájemcem dvou bufetů v areálu koupaliště,“ popisuje neúspěšný žadatel. Muž, který však loni v jeho prostorách investoval do kompletního zařízení bufetů statisícové částky, se začal okamžitě bránit.

„Byl velmi arogantní a řekl mi, že mě stejně zlikviduje nižšími cenami,“ tlumočil reakci stávajícího provozovatele veškerého občerstvení Roman Kupka. Provozovatel bufetů Libor Budovič naopak tvrdí, že se konkurenci nebrání. „Je ale pravda, že jsem do zařízení bufetů investoval statisíce. Splácím nemalé peníze smluvnímu pivovaru a navíc musím dodržet tvrdé obchodní podmínky,“ zdůraznil Budovič. Za takové situace by do toho podle ředitele TEZY Pavla Švandelky šel jen málokdo.

„Proto jsme panu Budovičovi dali smlouvu na dobu neurčitou. Navíc bych považoval po loňské rozjezdové sezoně nefér, abychom jej okamžitě znevýhodnili konkurencí,“ říká. I když připouští, že se mu během roku přihlásilo nejméně deset zájemců o nějaký ten stánek s cukrovou vatou, zmrzlinou či pizzou. To už by to ale podle šéfa TEZY bylo na koupališti jako na jarmarku.

„Prostory v areálu jsou obsazené. Myslím, že služby jsou v této chvíli odpovídající,“ soudí Švandelka. Hlasy nespokojených návštěvníků, že občerstvení kapacitně ani nabídkou nestačí, zejména v tropických vedrech, kdy se přijde osvěžit až přes tři tisíce lidí denně, podle provozovatele bufetů nejsou pravdivé.

„Čekací doba u jídla je maximálně sedm minut. Nápoji i nanuky stíháme uspokojovat zákazníky prakticky okamžitě,“ domnívá se provozovatel občerstvení. To stejné si ale nemyslí někteří pravidelní návštěvníci hodonínského koupaliště. Například Hana Ráčková z Hodonína prý než by stála se svým synkem tři čtvrtě hodiny v nehorázných frontách na nanuka, raději to vzdá.

„Mně vadí dlouhé fronty a neuspokojuje mě ani nabídka. Chybí mi saláty, uvítala bych i melouny nakrájené na čtvrtky a ovoce,“ stěžuje si Eva Chmelíčková. „Nedá se tu dát ani oběd, jen párek v rohlíku či hranolky. Káva v kelímku mě také neláká. Tak raději jezdím do Dubňan,“ říká další muž, který si nepřál uvést jméno. Ředitel Tezy Pavel Švandelka nakonec slíbil, že pokud bude podobných podnětů víc, bude je určitě řešit.