Vážení čtenáři, přinášíme vám co nejpodrobnější volební zpravodajství, které najdete ZDE

Současná starostka Hodonína Milana Grauová a lídr kandidátky hodonínské ODS vidí největší problém v parkování a průjezdnosti města. „Máme ještě nedořešené křižovatky, které je potřeba rekonstruovat tak, aby byla průjezdnost plynulá,“ uvedla. Za současného vedení radnice se podařilo vybudovat kruhovou křižovatku u restaurace Arkus. „To byla obrovská bolest Hodonína. Sbíhalo se tam hodně silnic a křižovatka byla nebezpečná,“ připomněla Grauová. Co se týká parkování, bude podle ní potřeba do budoucna hledat místa, kde je možné postavit alespoň dvoupodlažní parkoviště. „Snažíme se připravit projekt hromadného parkování ve Velkomoravské ulici, ale jsou tam problémy s bezpečnostními podmínkami okresního soudu,“ nastínila starostka.

Právě proti uvažovanému parkovacímu domu mezi okresním soudem a sokolovnou se naopak vymezila jednička na kandidátce KSČM Martina Milerová. „Souhlasili bychom, pokud by se pro parkovací dům našly jiné pozemky, ale rozhodně ne ve středu městu, spíše na jeho okraji,“ řekla Milerová. Postoj komunistů odůvodnila tím, že u soudu je už nyní hustý provoz a výjezd a vjezd na parkoviště by byl problematický. Problém s parkováním by řešila tak, že by hledala vhodné pozemky u obytných domů, ale ne na úkor zeleně. „Při dnešní kriminalitě nevím, kdo by si odstavil auto dva kilometry od domu. Já osobně bych s tím měla problém,“ prohlásila.

Jinak se podle ní průjezdnost města hodně zlepšila, a to díky otevření kruhového objezdu u pošty. Co se jí ale nelíbí, jsou rozbité silnice, zejména třída Dukelských hrdinů. „Vadí mi, že se někde opraví silnice a za chvíli se tam začne znovu kopat,“ upozornila.

Podle bývalého starosty Hodonína Jiřího Koliby se současnému vedení podařilo opravit Národní třídu, vystavit několik okružních křižovatek a dosáhnout vybudování malého dopravního obchvatu. Teď je potřeba zaměřit se na velký obchvat a odklonit kamionovou dopravu z města. „Pokud obchvat nebude hnát město, tak ředitelství silnic a dálnic vyvíjet iniciativu nebude,“ může ze zkušeností tvrdit. Dále je podle něj potřeba kruhový objezd u lázeňského parku a pořádné opravy silnic. „Například ulice Pravoslava Veselého, to už je opravdu ostuda,“ vypíchl.

Anketa: Jak byste zajistil(a) dostatek parkovacích míst v Hodoníně?

Lubor Šimeček, Šance pro Hodonín
Myslím že pokud chceme zajistit dostatek parkovacích míst, tak nám nezbude nic jiného, než jít do zelených ploch a snažit se je co nejlevněji vytvořit.




Igor Taptič, Nezávislí
Nedostatek parkovacích míst je problémem celého Hodonína, jak centra, tak i jeho okrajových částí. Podle mého názoru je jediným řešením parkovací dům.




Jiří Mráka, ČSSD
Dostatek parkovacích míst se dá zajistit jen tak, že se zbudují. Musíme na ně mít obecní místo. Pokud není, musí se vykoupit. A tam, kde jsou parkovací místa potřeba, tak je vytvořit. Pokud by záleželo na mě a sehnaly se peníze, tak bych nejraději nechal vybudovat ve středu města nadzemní parkovací dům, který je ve všech větších okresních městech.


Maria Dostálová, Konzervativní strana
Problém by se musel řešit s příslušným odborem. V současné době nemám přesnou představu, ale v okrajových částech města je potřeba parkovací místa doplnit. Stejně jako v některých oblastech centra. Kolem supermarketů si myslím, že je jejich množství dostačující. Celkově by ale bylo potřeba zpracovat nějakou koncepci a tu pak standardním způsobem řešit.


Radek Motičák, Věci veřejné
Využil bych plochy, které město doposud využít nedokázalo. I v jeho centru se dají najít městské pozemky, které nejsou využité a slouží jako skládka materiálu. Přitom by mohly sloužit k parkování aut přímo v centru města. Co se týká sídlišť, myslím si, že je to pouze neochota. Není snaha využít volných míst k tomu, aby se zvýšila kapacita parkování.



Petr Krčmář, Top 09
Počítáme s výstavbou odstavných parkovišť, a to prioritně poblíž hustě osídlených aglomerací s tím, že po jejich zprovoznění bude vytvořen předplacený reservační systém. Tento krok umožní předplatitelům komfortní parkování poblíž bydliště. Dojde k uvolnění obsazených komunikací a zatravněných ploch, k rozšíření parkovacích ploch a také město získá příjem do rozpočtu.



Anna Matějková, KDU-ČSL
Vždy se snažíme o to, aby parkovací místa vznikala ve všech částech Hodonína. Aby to nebylo pouze v Bažantnici, ale například i na ulici Sídlištní, kde nové parkoviště přibyde, nebo na sídlišti Jihovýchod. Nové parkoviště vyroste i u Domu kultury. Myslím si, že letošní rok je ukázkou toho, kolik parkovacích míst v Hodoníně se povedlo. Přibylo jich kolem dvou set míst.



Zuzana Domesová, Nestraníci
Myslím, že rozšiřováním parkovišť. A to radnice stále dělá. Problém jejich nedostatku vidím v centru a samozřejmě i v okrajových částech Hodonína, kde jsou nyní zjednosměrněny ulice. Což znamená, že se může parkovat na jedné straně a lze projet. V centru Hodonína problém s parkováním samozřejmě je, to si nebudeme nic namlouvat.



Jiří Kubrický, Změna
Jiří Kubrický nevyužil příležitosti zúčastnit se ankety Hodonínského deníku s tím, že nemá čas a odkázal na jiného stranického kolegu.






Martina Milerová, KSČM
Jsme proti parkovacímu domu mezi soudem a sokolovnou. Byli bychom pro, aby vyrostl někde mimo centrum. Druhá možnost je, pokud by se našly pozemky na okraji města, budovat odstavná parkoviště. Ta by využívali lidé, kteří přijíždějí do Hodonína. Zatřetí bych hledala vhodné plochy v blízkosti domů, které by šly využít pro parkoviště. Ale ne na úkor zeleně.


Milana Grauová, ODS
Snažila bych se prosazovat víceúrovňové parkování, abychom využili místo. Je to výhodnější i z hlediska zeleně, protože je lepší zabrat plochu a vytáhnout do výšky pár podlaží, než všechnu zeleň vydláždit. To pak činí také problémy při přívalových deštích, kdy plochy nevsakují vodu. A také je nutné prosadit princip parkovacích zón, který by určoval i parkovné.



JANA RYBOVÁ
ZUZANA ČERNÁ