„Neobjednaný pacient si po příchodu na dané oddělení vytiskne lístek s číslem určujícím pořadí. Potom si v klidu sedne a čeká až se na světelné obrazovce objeví jeho číslo,“ vysvětlil vedoucí technicko – hospodářské zprávy hodonínské nemocnice Petr Hořínek a dodal, že nemocnice se nechala inspirovat vyvolávacím systémem fungujícím v bankách.

„Chceme tak předejít dohadování pacientů o pořadí v ordinacích. Tento jednoduchý systém tuto situaci řeší,“ podotkl Hořínek. Nemocnice podle něj počítá také s tím, že systém rozšíří i do ostatních ambulancí.

„Z technického hlediska stačí když propojíme stávající zařízení s ostatními odděleními budovy,“ vysvětlil Hořínek a doplnil, že vyvolávací zařízení stálo asi osmdesát tisíc korun. I přes nové vyvolávací zařízení zůstává pravidlo, že přednost mají na odděleních objednaní pacienti.

Více než čtvrt roku funguje v hodonínské nemocnice také nový systém objednávání dárců krve. Ti jsou vyzývání k odběru podle potřeby jednotlivých krevních skupin. Pokud chtějí dárci přijít sami od sebe, musí se nejdřív objednat telefonicky nebo přes email. Hodonínská nemocnice tento systém zavedla kvůli přebytku krve, s kterým se dlouhodobě potýkala. oddělení laboratorní medicíny provedlo až sedmdesát odběrů týdně.