Bude stát na silnici první třídy na konci táhlého klesání od Vlkoše. „Nynější křižovatka má nevyhovující stavební uspořádání, na jednotlivých větvích nejsou řadící pruhy pro levé odbočení a je pro řidiče značně nepřehledná,“ přiblížila nevýhody projektantka Martina Adamcová.
Doplnila, že pod kopcem navíc řidiči nedodržují rychlost přikázanou v obci. Křižovatka má čtyři paprsky, dva pro silnici druhé třídy spojující Hodonín se Zlínským krajem, a hlavně jí prochází silnice první třídy, mezinárodní tah mezi Brnem a Slovenskem.
S vítězem výběrového řízení na stavbu už ředitelství silnic a dálnic spolu s kyjovskou radnicí podepsali smlouvu.
Novinka se středovým ostrovem o dvacetimetrovém průměru vyjde na téměř sedmnáct milionů korun. „Nejdříve jsou na programu přípravné práce, jako přeložky inženýrských sítí a nachystání staveniště pro příští rok,“ informoval kyjovský místostarosta Antonín Kuchař.
Na konci zimy pak mají začít stavební práce. „Jakmile je počasí dovolí,“ doplnil Kuchař.
Hotovo by mělo být na přelomu zimy a jara 2019. „Práce mají trvat zhruba rok,“ odhadl vedoucí odboru rozvoje města Roman Pekárek s tím, že radnice zaplatí za práce na svém majetku, veřejné osvětlení a chodníky. Většina peněz na stavbu půjde z rozpočtu ředitelství silnic a dálnic. K tomu přispěje i majitel blízké restaurace, kde vznikne nové parkoviště.
Někteří místní novinku na křížení Nerudovy s Havlíčkovou ulicí vítají. „S výstavbou souhlasím. Nicméně chci upozornit na už nyní špatnou situaci pro chodce v Nerudově ulici, kde přejít bezpečně silnici v oblasti mezi světelnou křižovatkou a plánovaným kruhovým objezdem je v čase špičky téměř nemožné,“ posteskl si například Ivo Kylián.
Přes křižovatku denně jezdí Radek Lípový, který pracuje v Kyjově. „Dostat se tam od Milotic nebo od staré čerpací stanice je v čase dopravní špičky téměř nemožné,“ shrnul.