Dvoutisícová obec v rozpočtu vyčlenila na více než půlkilometrovou etapu dva a půl milionu korun. Potřebný komfort a bezpečí chtějí zajistit cyklistů betonovou polní cestou. „Jde o navázání na cyklostezku od Polešovic, ať neskončí v půli a někde v blátě. Následně chceme pokračovat okolo Kladíkova,“ přiblížil starosta Moravského Písku Leoš Filípek. Nyní vedení obce připravuje výběrové řízení, úsek od krajských hranic chce mít hotový do léta.

Cyklistům bezpečná cesta mezi Moravským Pískem a Polešovicemi chyběla s postupem času stále výrazněji. Nebezpečí při jízdě po silnici druhé třídy číslo 427 se totiž zvyšovalo zejména poté, kdy se tam navíc přesunula další doprava kvůli opravám v blízkých Kunovicích a ve Veselí nad Moravou na I/55 a také kvůli výstavbě nového úseku dálnice D55. „Z pohledu cyklisty je jízda po silnici II/427 cestou sebevrahů, mezi Polešovicemi a Moravským Pískem jde o nejnebezpečnější úsek. Jel jsem tudy na kole jedenkrát, což mi stačilo. Cyklostezka tady bude opravu na místě,“ upozornil Veselan Vojtěch Bártek.

Polešovickým se na konci listopadu podařilo dotáhnout svůj úsek na hranice svého katastru a tento měsíc jej chtějí zkolaudovat. „Na jaře ještě chceme u cyklostezky provést výsev trávníku a výsadbu stromů,“ sdělil polešovický starosta Michal Zapletal.

Městysi se podařilo na podzim postavit s výraznou podporou dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury potřebný více než kilometrový úsek zhruba za šest a půl milionu korun. „Po průjezdu Polešovicemi se mohou cyklisté napojit na nedakonickou cyklostezku a pak pokračovat dále při řece Moravě. Až konečně propojíme Jihomoravský a Zlínský kraj, tak to bude super,“ připomněl další napojení Zapletal.

Cyklisté by se navíc měli dostat u Moravského Písku v budoucnu i přes dokončenou dálnici, která má být v provozu v roce 2024. „Pod dálnicí je plánovaný propustek, kudy se dostanou jak cyklisté na druhou stranu, tak i lidi s malotraktory, aby mohli obdělávat pozemky,“ doplnil starosta.