„Přístaviště, které ve Strážnici v současné době je, je určené pouze pro krátkodobé stání lodí, respektive pro výstup a nástup pasažérů. Loď tam nesmí zůstat déle než patnáct minut,“ přiblížil mluvčí Ředitelství vodních cest České republiky Václav Straka.

Nově by se však mělo přístaviště ve Strážnici rozšířit tak, že by mohly lodě v místě kotvit i několik hodin. „Turista si tedy bude moct zaparkovat loď a jít si prohlédnout město. Nepůjde to třeba na týden, ale loď tam bude moci zůstat třeba půl dne, což ve stávajícím přístavišti nesmí,“ doplnil Straka. To vítá i provozovatel tamního přístaviště Pavel Antoš. „Lidé budou mít bezpečnější a pohodlnější přístup z lodi na břeh,“ míní.

Podle Antoše už totiž v minulosti přicházely stížnosti, že si lidé nemají lodě kde uchytit. „Doufám, že po rozšíření budou lidé spokojení a budou se sem rádi vracet, protože tu nejsou jen lodě z půjčoven, ale dvě třetiny lodí jsou lodě soukromé,“ dodal Antoš.

Peníze na stavbu zatím chybí

Přestože je celý projekt ve fázi územního rozhodnutí, strážnické přístaviště si na rozšíření nejspíš ještě počká. Důvod? Finanční krize. Podle Straky teď peníze, které na projekty Baťova kanálu dává Státní fond dopravní infrastruktury, v rozpočtu nejsou. „Příprava stavby už ale běží a může dojít do fáze, kdy budeme mít stavební povolení. Ve chvíli, kdy peníze přijdou, se může začít stavět,“ vysvětlil mluvčí.

Přístaviště by mělo být rozšířeno na levém břehu Baťova kanálu a mělo by navazovat na současné přístaviště.

Délka části rozšíření umístěná proti toku je téměř sedmasedmdesát a půl metru, délka části po toku je padesát metrů. „Šířka betonového záhlaví stání je jeden metr a dvacet centimetrů,“ uvádí zpráva strážnického stavebního úřadu.

Na ploše mola by měly vzniknout takzvané úvazné prvky – pacholata a rohatinky, a to celkem sedmadvacet kusů. „Přístaviště bude zpřístupněno betonovými schodišti, umístěnými v intervalu asi třicet metrů,“ píše se ve zprávě.