Navíc tady očekávají i vyšší návštěvnost, která se letos zvýšila oproti prvnímu covidovému roku na pětasedmdesát lidí. „V rámci situace se jednalo o dobrou sezonu, ale už vyhlížíme příští, kdy očekáváme návrat školních výletů a organizovaných skupin. Doufám, že omezení bude už tak málo, že se turistická sezona bude moci rozjet naplno a budeme se moci vrátit k normálnímu životu,“ přeje si ředitel společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

První velkou posilující investiční injekcí chce do Baťova kanálu začít vpouštět republikové Ředitelství vodních cest v prvním pololetí roku 2022. Tou je plavební komora Rohatec s prodloužením splavnosti mezinárodní vodní cesty do řeky Moravy nad Hodonínem. Zadávací řízení u této zakázky za více než dvě sta milionů korun mají ale na stole na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. „Věc znovu řeší druhostupňový orgán Úřadu, neboť zadavatel podal dne 11. listopadu rozklad. Vzhledem k probíhajícímu správnímu řízení nelze sdělovat bližší podrobnosti,“ uvedla předposlední den roku 2021 mluvčí antimonopolního úřadu Milena Marešová.

Ředitelstvím aktuálně předpokládaným termínem zahájení výstavby nové plavební komory v blízkosti skalického přístaviště je první polovina roku 2022. „Nová vodní cesta by byla uvedena do provozu v sezoně roku 2024,“ uvedl vedoucí majetkového oddělení Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.

Další investice zřejmě přijdou po ukončení nejbližší turistické sezony, a to právě v blízkosti chystané plavební komory. Díky nim se mají v přístavištích na řece Moravě v Hodoníně a Rohatci navýšit kapacity dohromady o dvacet plavidel. „Prodloužení přístavní hrany u obou přístavišť hodláme zahájit ve druhé polovině roku 2022,“ potvrdil Bukovský.

Fotogalerie: Nový rok na Hodonínsku u vody: Vylepší se přístaviště, vznikne cyklotrasa

Zhruba ve stejnou dobu má začít i proměna přístaviště u Baťova kanálu ve Strážnici, a to na obou březích. Na pravém má v režii Ředitelství dojít k rozšíření stání pro dvanáct plavidel, k tomu přibude zázemí a bezprostřední navázání na vstupní objekt skanzenu. „Momentálně se dokončuje inženýrská činnost ke stavebnímu povolení,“ doplnil Bukovský.

Na opačném břehu si má vzít přístaviště do parády město. „Vše připravujeme k tomu, abychom tam mohli v říjnu začít,“ uvedl vedoucí strážnického odboru investic Petr Helísek. Novinky na městské straně přístaviště spočívají v přístavbě kavárny, turistického informačního centra, zázemí pro správce i úprav v okolí budov. Nové mají být herní prvky, posezení, parkovací místa, přístupová cesta a upravit se má i nástupní molo.

Stavba nového informačního centra má začít po nejbližší turistické sezoně i v přístavu ve Veselí nad Moravou. Tam měla uplynulou sezonu premiéru první čerpací stanice pohonných hmot pro lodě na Baťově kanále. Právě s tímto přístavem je spojená i další připravovaná novinka, která cílí hlavně na cyklisty. „V březnu bychom měli vyhlašovat výběrové řízení na úsek cyklotrasy Veselí nad Moravou – Vnorovy,“ přiblížila manažerka sdružení Obce pro Baťův kanál Martina Kočvarová s tím, že do zahájení nové sezony, tedy do května má být hotové jednotné značení cyklotras podél Baťova kanálu. V roce 2022 mají pokračovat přípravy na umístění nové lávky pro cyklisty přes Baťův kanál u Výklopníku v Sudoměřicích také stavby lávky přes řeku Moravu pro cyklisty i pěší mezi Rohatcem a Skalicou.

Zahájení výstavby rekreačního přístavu v Hodoníně je podle Ředitelství vodních cest reálné v roce 2023. „Pokud se podaří úspěšně absolvovat všechna povolovací řízení,“ dodal Bukovský.