Dnes trasu, kudy vedla lokálka, nahradila cyklostezka. Expozice má tedy sloužit také jako turistická zajímavost. „Je tam poprvé digitalizovaná a vytištěná dokumentace z let 1910 a 1911, kdy se trať uváděla do provozu. Také text o historii, situační mapa se zastávkami i dobové fotografie a nákresy,“ přiblížila starostka Dražůvek Klára Čudrnáková.

Okolí zastávky je pěkně upravené, plocha zpevněná štěrkem. V místě lidé najdou lavičky, stůl i stojan na kolo. Kdokoliv jede po cyklostezce, může se tam zastavit. O přípravu nové zajímavosti se postarala obec po vzájemné domluvě se zástupci mikroregionu Ždánicko, jehož jsou Dražůvky také členem.

Náklady za úpravu zastávky se pohybují kolem dvou set tisíci korun. „Mikroregion na projekt přispěl sto tisíci korunami, zbytek jde z obecního rozpočtu,“ uvedla starostka.

Hlavním důvodem položení trati byly Ždánice a tamní cukrovar, do něhož mířily náklady cukrové řepy. Nicméně promyšlená trasa obsáhla také další místa, která měla vliv na objem přepravy a možnosti jejího využití. „Osobní doprava byla zpočátku provozu pouze doplňkovou záležitostí a nesetkala se s pozitivním ohlasem veřejnosti,“ stojí v dokumentaci o historii dráhy.

V posledních letech trať sloužila pro přepravu ropy, což v roce 2007 definitivně skončilo.

Na přípravě a stavbě cyklostezky místo kolejí se pracovalo bezmála desetiletí, vyšla na necelých padesát milionů korun. Přibližně devítikilometrová trasa spojuje pět obcí mikroregionu a slavnostního otevření se dočkala loni v červnu.