„Trať stále využíváme na přepravu ropy, i když ne intenzívně. Proto potřebujeme, aby trasa pro nás zůstala využitelná,“ uvedl mluvčí společnosti Dan Plovajko. Podle jeho slov jsou doly připravené jednat o případné spolupráci s dráhami či finanční spoluúčasti. „Jednání ovšem ještě nezačala a je otázkou, zda vůbec budou,“ poznamenal Plovajko. Není jasné, zda zájem MND bude k zachování trati stačit.

Ministerstvo dopravy vydalo také prohlášení, že k rušení tratí nedojde bez souhlasu krajů. Ten bude ale v případě zmíněné trati jen formalitou. „Na trati se už nejezdí. Nepovede to k žádným změnám v regionální dopravě,“ uvedl mluvčí Jihomoravského kraje Jan Chmelíček. Ani obce na trase či v jejím okolí se momentálně nepokoušejí o jakoukoliv aktivitu, která by tomuto kroku zabránila.

Úsek Čejč-Uhřice byl součástí regionální trasy Čejč-Ždánice. Její výstavba byla zahájena v roce 1906. O dva roky poté již sloužila nákladní dopravě a na jaře roku 1909 i dopravě osobní. Hlavním důvodem pro stavbu byla přeprava řepy cukrovky. Osobní doprava byla postupně omezována až do 23. 5. 1998, kdy byla oficiálně zastavena a ukončením výroby ždánické šroubárny na trati zanikla v roce 2003 i doprava nákladní.

Devítikilometrový úsek Uhřice – Ždánice byl úředně zrušen už v roce 2008. Mikroregion Ždánicko nyní pracuje na plánu vybudovat na těchto devíti kilometrech cyklostezku.