Dvojnásobné ceny či dlouhé čekání na autobusové i vlakové přípoje stále vadí lidem na Kyjovsku. Někteří fungovaní integrovaného dopravního systému stále nepřekousli. Objevila se ale i novinka: požadavek na snížení počtu spojů.
S touto prosbou vyrukovali někteří starostové Kyjovska na hejtmana Jihomoravského kraje Michala Haška při jeho návštěvě Kyjova. „V individuálních rozhovorech mi starostové říkali své dojmy z dosavadního fungování systému. Mají pocit, že systém je zbytečně velkorysý. Říkali, že autobusy jezdí poloprázdné,“ uvedl Hašek.
Taková výtka je v regionu nová. Zatím si obce či obyvatelé stěžovali spíše na opak.
„Pro mě je to velmi významný podnět. Probereme jej s radním pro dopravu, aby byl zadán audit fungování IDS. Případné rezervy bychom použili jinak,“ řekl Hašek.
Podle něj si v osobních pohovorech starostové posteskli, že do systému obecní pokladny dávají spoustu peněz. Právě proto by chtěli, aby systém fungoval ekonomičtěji. Hašek v této souvislosti připomněl, že vlaky a autobusy stojí ročně pokladnu Jihomoravského kraje více než jednu miliardu korun.
„Ve srovnání s tím, co fungovalo dříve, je současný systém méně logický, méně navazující. Cesty se také mnohdy prodlužují,“ shrnul hlavní výtky starostů Kyjovska starosta Kyjova František Lukl. Vzpomněl, že poloprázdné autobusy jsou jevem spojeným hlavně s některými uzlovými body, jako jsou třeba Žarošice. Na místo se sjede vícero linek, které pak pokračují podobnými směry, ale v nezměněném počtu.
Hašek slíbil vytvořit ve spolupráci se starosty i pracovníky Kordisu, který systém provozuje, koordinační skupinu, jež by se pokusila IDS zoptimalizovat.
Jsou ale i oblasti, kde je největším problémem cena. Ta se sice především u delších tras a cest do Brna snížila, ale denní dojíždění do Brna je potřebné spíše pro Hodonín nebo okolí Ždánic. Například v Podchřibí je to naopak.
„Drtivá většina lidí od nás jezdí za prací či nákupy do Kyjova. Před rokem stála cesta devět či deset korun. Po zavedení IDS je to v jedné variantě osmnáct, v druhé dokonce jednadvacet korun. To byl těžký zásah pro naše lidi,“ uvedl starosta Hýsel Tibor Skalka.
Cesta do pět kilometrů vzdáleného Kyjova tak přijde obyvatele Hýsel na téměř shodnou částku jako cestování přes celý okres do Hodonína. „Pásma jsou nastavena tak, že kratší vzdálenosti se prodraží,“ dodal starosta Hýsel. I z tohoto důvodu tamní zastupitelé odmítli podepsat přístupovou smlouvu k IDS.
Najdou se ovšem i delší trasy, se kterými jsou lidé nespokojeni. Redakci Hodonínského deníku napsala paní z Veselí nad Moravou. Poskytla redakci plné jméno, ale nepřála si jeho zveřejnění. Poukázala na víkendové autobusové spojení mezi Veselím nad Moravou a Brnem. Spojů je sice dost, ale při každém z nich musí v Hodoníně čekat čtyřicet minut.
annonce
pracovník/ce logistiky, 20 000 Kč
sociální pracovnice/sociální pracovník pro OSPOD s.č. 010 206, 26 000 Kč
obráběč/ka, 28 000 Kč
děník/dělnice ve výrobě cukrovinek + strojnice/strojník, 25 000 Kč
servisní technik/čka elektro / elektrikář/ka, 43 000 Kč
ppmocný stavební dělník/ce - zemní a výkopové práce, 19 000 Kč
Chovatelé hospodářských zvířat (kromě drůbeže), 26 000 Kč
strojírenský dělník/ce - svářeč/ka, 30 000 Kč
Podat inzerát
cars
Hyundai i20 koupeno v CZ
BMW 118 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
BMW 5 servisní knížka, koupeno v D
BMW X3 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
BMW 7 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ
BMW 320 servisní knížka, nehavarované, v záruce
BMW Z4 servisní knížka, koupeno v D
BMW 116 servisní knížka, koupeno v D, nehavarované
Prodat auto
tipcars
Volkswagen Transporter 2,5TDI-96KW*KLIMA**TAŽNÉ*5MÍST
Dacia Jogger Extreme ECO-G 100 5 míst
Opel Insignia 2,0 CDTi 143kw Nav.
Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 4x4 (135kW/184k)
Škoda Octavia RS 2,0 TDI 4x4 (135kW/184k), D
Peugeot 308 1,5 HDi NAVI, ALU KOLA
Škoda Octavia 2.0TDi,AMBITION, FULL LED
Ford Mondeo 2.0i TITANIUM ALU NAVI TAZNE
Prodat auto