Možností, kde by mohla stát, je přitom hned několik. Problémem jsou ale peníze i návaznost ostatních autobusových linek.

„Zastávku mně vedení obce zřídilo před domem násilně před rokem a půl. Přišlo pět chlapů a řeklo, že tady prostě bude stát. Protestoval jsem. Nakonec mně zastupitelé slíbili, že zastávka bude před mým domem jen dočasně. Nedodrželi slovo,“ rozčílil se Slavomil Šottl starší, před jehož domem nová zastávka stojí.

Zastupitelé ho pozvali na jednání. „Nepřipustili ale diskuzi. Sdělili mně, že zastávku v Josefovské ulici chce i dopravní inspektorát. To je ale lež,“ stěžoval si na chování zastupitelů Šottl. Ten jim následně rozeslal dopis. Odpověděl mu však pouze jeden zastupitel.

Dopravní inspektorát podle jeho šéfa Lubomíra Fridricha skutečně obci navrhoval, aby umístila autobusovou zastávku jinde. „Doporučovali jsem ulici Hlavní. Tam by ale zřízení zastávky stálo tři čtvrtě milionu a to byl pro obec problém,“ přiblížil Fridrich. Podle něj byla další možnost pro umístění zastávky u tamní kapličky. S tím ale vedení obce podle Fridricha nesouhlasilo, a to kvůli vysokému počtu věřících.

Nikdo není šťastný

Jednání zastupitelů místostarostka Dolních Bojanovic Eva Rajchmanová bránila s tím, že dopravní spojení mezi Hodonínem a Podivínem získala obec po více než dvaceti letech. Díky husté zástavě bylo pro nás problematické vyhovět podmínkám dopravního inspektorátu pro umístění zastávky. „Nějaké rozhodnutí jsme udělat museli. Chápu, že nikdo není šťastný, když mu u domu stojí zastávka autobusu. Jedná se ale o zastávku na znamení,“ reagovala Rajchmanová. Podle ní zastaví denně u Šottlova domu asi devět spojů v denních hodinách a v sobotu a neděli nejede autobus žádný. Spojení využívají především žáci místní umělecké školy z Josefova a Prušánek a dále dojíždějící do Brna. Místostarostka také tvrdí, že s majitelem domu naopak zástupci obce jednali.

Autobusovou zastávku v Josefovské ulici si chválí jeden z místních Petr Martínek, který denně dojíždí do Brna. Podle něj by její umístění v Hlavní ulici mohlo zkomplikovat situaci dopravci. „ Řidič autobusu by se tam musel otočit a nevím přesně kde,“ zamyslel se.

Podle vedoucího oddělení organizace dopravy firmy Kordis Michala Kocourka je dopravci jedno, kde zastávka stojí. Musí být ale na trase daného spoje, aby řidič zbytečně nenajížděl kilometry navíc. „Úvaha, že by autobus projel celou obcí a otočil se na jejím konci, znamená navíc projetý kilometr a spotřebované palivo. O to se by také autobus opozdil,“ uvedl.

Šottl ale také upozornil na to, že umístěním tabule autobusové zastávky u jeho domu došlo k zakrytí značky, která upozorňuje na konec hlavní silnice. Podle Fridricha už se tím zabývá dopravní inženýr. Připustil však, že kdyby se v daném místě stala nyní dopravní nehoda, nastal by problém, pokud by se někdo odvolával na špatně umístěnou značku.