Na jednoho prodejce vozů z druhé ruky se před časem obrátil Adam Brázda z Hodonína. „Dosloužil mi starý Ford, kterého jsem se zbavil tak, že jsem jej dal známému na součástky. Když jsem si vybíral nové auto, tak jsem se rozhodoval i podle toho, jak je vzdálený značkový servis. Nakonec jsem se rozhodl pro Peugeot 406," svěřil se Brázda.

Své první auto si před několika měsíci koupil Jan Srovnal. „Změnil jsem práci a do té nové musím dojíždět. Důležité pro mě bylo, aby byl vůz spolehlivý, byl z tohoto století, měl najeto do sta tisíc kilometrů a stál maximálně sto tisíc korun. A s Mazdou, kterou jsem si nakonec koupil, jsem spokojený," přiblížil své rozhodování Srovnal. V hodonínském autobazaru VASE si ale kupci nejvíce vybírají z nabídky koncernu Volkswagen, a to především škodovky. „Zájem je také o Peugeoty, Citroëny a Fordy. U zákazníků sice rozhoduje cena, ale často vyhledávají vozy vyrobené od roku 2005. Většinou nechtějí přesáhnout cenu sto tisíc korun," sdělil za prodejnu Jiří Kozumplík.

O různé typy škodovek, Renault Scénic a Ford Focus je největší sháňka i v nedalekém Rohatci. „Do módy přichází bílá barva a klasická zůstává stříbrná metalíza. Od té doby, co se téměř srovnala cena paliva, tak se shání víc benzinové motory než naftové. Tak před deseti lety jsme měli víc zákazníků ze Slovenska, ale po změně tamní legislativy jich přijíždí jen minimum," uvedl Ivan Hunča z autobazaru Motorest Rohatec. Podle Miroslava Marka z veselského Autobazaru Marek a Marek, který funguje už od roku 1990, zájem o ojeté vozy upadá. „Prodej nových vozů je podporovaný jak mediálně, tak například ekologickými poplatky. Je snaha zlikvidovat obchodování s těmi staršími. Přitom také stará auta jsou dobrá," vyjádřil se Marek. Jak dále uvedl, lidé o ně přitom zájem mají. „Místo toho, aby si ale koupili tyto levnější vozy, jež jsou ještě poměrně dobré, tak raději kvůli poplatkům své původní oživují. Z cest tak ty nejhorší auta nemizí," řekl Veselan a dodal, že špatně prodejná jsou silná auta. „Lidé v tomto regionu mají totiž poměrně nízké výplaty a odrazuje je dražší pojištění," podotkl.

Oproti Veselsku a Hodonínsku se na Kyjovsku v poslední době dokonce dorovnává počet přihlášených nových aut s těmi staršími. „Ojeté sice mezi nově zaregistrovanými převládají, ale není to o moc. Hodně nových aut je z Topcentra Audi a Volkswagen. Mezi značkami u nás uvede Škoda, následuje Volkswagen a Peugeot," sdělila vedoucí kyjovského Odboru správních, dopravních a živnostenských agend Zdena Kyněrová. Jak dále uvedla, nejvíce v Kyjově odhlášených vozů vyrobili v automobilkách před rokem 2000. „To souvisí s ekologickou daní. Pokud majitelé zjistí, že by ji museli zaplatit při převodu na někoho jiného, tak auto raději vyřadí," vysvětlila Kyněrová. Daň je odstupňovaná na tři, pět a deset tisíc korun, a to podle toho jakou emisní euronormu vůz splňuje.

Také na Veselsku jsou nejvyužívanější škodovky. „Od sto dvacítek až po Superby. Následují německé vozy Volkswagen, BMW a Mercedes. Za nimi jsou asijská auta, a to zřejmě kvůli jejich poměrně nižší ceně. Průměrné stáří vozů se u nás pohybuje kolem dvanácti let," informoval vedoucí veselského oddělení dopravních evidencí Milan Březina.

Podle vedoucího hodonínského odboru dopravy a přestupků Františka Štěpánka převažují ve vozovém parku na Hodonínsku jasně starší auta.