Zastupitelé ji schválili osmnácti hlasy ze šestadvaceti přítomných. Proti byli především opoziční komunisté a Nezávislí. Spokojení nebyli při projednávání ani zástupci odpůrců. „Nejsme přímo proti přístavišti, ale nechápeme, proč musí být hned vedle obytné zóny, kde by neměly být žádné jiné aktivity. Proč nemůže být dál o tři sta či čtyři sta metrů, když na hausbótech jsou kola a lidé na nich do města přijedou?" zeptal se za petiční výbor proti přístavu Východ Zbyněk Doupovec.

Opoziční zastupitelka Radana Stahalová také proto navrhla úpravu odpovědi. „Chtěla bych si osvojit návrh občanů a požádat, aby se prověřila možnost umístit přístav podle návrhu inženýra Doupovce. To znamená vedle veslařského klubu s tím, že nám zastupitelům budou předloženy veškeré informace o umístění přístavu v této lokalitě s popisem kladů i záporů, včetně ekonomického rozpočtu," řekla Stahalová.

Jenže její protinávrh nezískal potřebnou většinu, ke schválení chybělo sedm hlasů. „Požádáme, aby vyjádření byla čerstvá, ale musíme uvažovat trochu realisticky. Plavební komora je výhodná také z pohledu protipovodňových opatření. Myslím si, že při umístění u veslařského klubu bychom narazili na problém s ptačí rezervací," uvedl místostarosta a garant rozvoje města Jiří Janda. Navíc hodonínské zastupitelstvo už dříve schválilo usnesení, že podporuje výstavbu přístavu.

I podle starosty Milana Lúčky je projekt Ředitelství vodních cest velice slušný a zvýšil by návštěvnost v centru města. „Pokud navštěvujete Holandsko či Francii, tam jsou kanály v blízkosti obytných domů, v Nizozemku je to v řádu několika metrů a nikomu to nevadí," nabídl svůj pohled starosta Milan Lúčka.

Starosta zároveň uvedl, že výstavba přístavu je běh na velmi dlouhou trať. „Tvrdím, že se toho nedožiju," prohlásil jednašedesátiletý Lúčka. V současné době je záměr splavnění městského ramene řeky Moravy s vybudováním souvisejícího zázemí ve stádiu připomínkování studie. Poté by následovalo vytvoření územní studie podle požadavků vyplývajících z aktuálně zpracovávané změny územního plánu, kde se záměr podrobí posouzení vlivu na životní prostředí, tedy procesu EIA. Podle ředitelství by se nemělo začít stavět dříve než v příštím desetiletí.