Správa železniční dopravní cesty přejezd se světelnou signalizací a závorami zrušila. Rušení dalších železničních přejezdů v okrese už podle poskytnutých informací nemá v plánu.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Jiřího Šťastného přejezd polní cesty u cihelny (Hliníku) vůbec neměl existovat.

„Při modernizaci trati byl přejezd ponechán pouze ze strategických důvodů, a to na žádost armády, která však již v Hodoníně nesídlí,“ vysvětlil Šťastný. Zároveň ujistil, že pro civilní uživatele není problém se k pozemkům okolo trati dostat, protože z obou stran jsou příjezdové silnice.

Rušením přejezdů chtějí ušetřit

Odmontované výstražníky se signalizačním zařízením a závory nyní použije Správa trati Břeclav jako náhradní díly na opravy jiných přejezdů. Aby v místě původního přejezdu nemohl na koleje nikdo vjet, jsou z obou stran zabezpečené betonovými zátarasy.

V loňském roce zrušila Správa železniční dopravní cesty čtyřiašedesát železničních přejezdů v zemi. Snaží se tak ušetřit. „Každý přejezd je investičně značně nákladným objektem a jeho údržba je finančně velice náročná. Kolik to stojí, nelze přesně vyčíslit, neboť náklady údržby jsou nepředvídatelné, závisejí na počasí, zvláště v zimním obodobí, na intenzitě provozu po pozemní komunikaci křížící se s tratí a mnoha dalších vlivech,“ řekl Štastný.

Podle něj roli nehrají jen peníze, ale především jde o snahu odstranit co nejvíce potencionálně kolizních míst.

Správa trati vyhledává ke zrušení především málo využívané přejezdy, dále ty, které jsou v těsné blízkosti za sebou nebo místa, kde lze přejezd nahradit mimoúrovňovým křížením. Podle Šťastného se už Správa trati k podobnému opatření na železničních tratích na Hodonínsku nechystá.