Práce rozvržené do tří etap potrvají pět měsíců. Postará se o ně stavební firma Swietelsky. Tamní výrobně-technický ředitel Jiří Štukavec Deníku řekl, že snahou je co nejrychlejší dokončení. „Určitě začneme prvního března,“ sdělil Štukavec.

Změna s sebou ponese uzavírky a objízdné trasy. Na hlavní, tedy silnici I/55, řidiči v prvních dvou fázích projedou pouze s omezením nejvyšší povolené rychlosti. V závěrečném období tam pravděpodobně přibudou ještě semafory a auta zůstanou v jednom pruhu.

Průjezd od Ratíškovic a Hodonína bude až na výjimky uzavřený, a to po celou dobu stavby. Projedou pouze linkové autobusy a sanitky či hasiči. Takový způsob odříznutí od města se však nelíbí obyvatelům místní části Pánov, byť výstavbu okružní křižovatky dlouhodobě podporovali.

„Jsme naštvaní, navíc jsme se tom dozvěděli pouze z webových stránek blízkých obcí. Docela mě nazlobilo, že křižovatka nebude průjezdná pro Pánovjáky. Budeme se tak muset vracet, a objížďka pro nás znamená dvacet kilometrů navíc, což je opravdu moc,“ upozornila poslední předsedkyně hodonínského osadního výboru Pánov Martina Švehlová. Současně upozornila, že rozhodnutí dopadne i na dvě stovky zaměstnanců zdejší firmy.

Řešení ale zůstává bez změny. Mluvčí radnice v Hodoníně Josef Horníček potvrdil, že podle nejnovějších informací bude silnice II/432 z Měšťanské ulice k pánovské křižovatce a od této křižovatky dál na Ratíškovice po celou dobu uzavřená.

„To bude platit i pro obyvatele Pánova, kteří budou muset po dobu stavby volit hromadnou dopravu nebo objízdnou trasu. Budou vyznačené objížďky přes Ratíškovice a Dubňany a přechodné dopravní značení, včetně světelné signalizace,“ uvedl ve středu mluvčí.

Objízdné trasy budou značené už od Kyjova. Řidiči, kteří se budou chtít dostat do okresního města, mají zvolit cestu přes Svatobořice-Mistřín a Dubňany, odkud se dostanou na Brněnskou ulici v Hodoníně. Možnou alternativní trasu přes Ratíškovice a rohateckou místní část Kolonie komplikuje nejen přejezd přes železniční koridor, ale především chystaná výstavba podchodu pod silnicí.

Přestavba pánovské křižovatky vyjde Ředitelství silnic a dálnic bez daně na osmnáct milionů korun. „Cílem je zvýšení bezpečnosti řidičů. Tato křižovatka patří k nejfrekventovanějším místům silnice I/55 v okolí Hodonína a bohužel bývá častým dějištěm dopravních nehod s tragickými následky,“ připomněla mluvčí podniku Lucie Trubelíková.