Terasová tryskaná dlažba ve třech odstínech. Šedé, okrové a cihlově červené plochy se budou střídat na hranici jednotlivých domů na Národní třídě. Mezi nimi budou vždy dva pásy žulových kostek, které budou barevné plochy zámkové dlažby oddělovat od sebe.

Před každým domem vytvoří stavebníci uprostřed každé ze střídajících se barevně zabarvených ploch z dlažebních kostek číslo domu.

První etapa dlouho očekávané rekonstrukce hodonínských chodníků, na jejichž neutěšený až katastrofální stav si stěžovala také většina respondentů Hodonínského deníku v nejrůznějších anketách, konečně začala.

„Rekonstrukce chodníků začala 1. září na Národní třídě od světelné křižovatky směrem dolů až po oděvy na rohu ulice,“ informoval vedoucí odboru investic a údržby Jiří Štukavec.

Město do konce listopadu nově zbuduje chodníky na úseku dlouhém dvě stě padesát metrů. Bude jej to stát celkem třináct milionů. Ze svého rozpočtu však hradí milionů pouze šest. Zbytek investice tvoří dotace z fondu dopravní infrastruktury.

„Ten je určený nejen ke zvýšení bezpečnosti dopravy,“ zdůraznila místostarostka města Anna Matějková. Chodníky budou totiž bezbariérové.

Lidem s omezenou schopností orientace a pohybu napomůže k větší bezpečnosti také rekonstrukce několika přechodů pro chodce.

Týká se to zatím těch ve spodní části Národní třídy a také v blízkosti kostela, kde rovněž město do opravy chodníků v první fázi investuje nemalé peníze.

„Bezbariérové přechody budou mít také bezpečnostní prvky, jako je ostrůvek uprostřed a budou osvětlené, aby zdálky upozorňovaly řidiče i ve tmě, že tady mohou přecházet chodci,“ připomněla Matějková.

„Ostrůvek je dobrý pro starší lidi, kteří si mohou uprostřed přechodu odpočinout,“ vysvětlila dále místostarostka Hodonína.

Výstavba chodníku bude probíhat v úsecích zhruba padesát metrů.

Aby nemuseli lidé přecházet při rekonstrukci na druhou stranu, je už pro chodce připravený chodník částečně v silnici.

„Současně bude vždy v úseku, na kterém se bude pracovat, na protější straně zrušeno stání pro auta,“ upozornila místostarostka.

Uzávěrky v průběhu tříměsíční rekonstrukce město nechystá, pouze na Národní třídě dojde k omezení rychlosti.

„Součástí projektu je také městské veřejné osvětlení i výsadba platanů,“ řekl Jiří Štukavec z města.

Těch bude v tomto úseku rovných deset. Stávající stromy město pokácelo.

Jejich kořeny nejenže chodníky nadzvedávaly, clonili také kamerovému systému a způsobovaly prý potíže alergikům.

„Konečně začalo město s opravou. Přejít tento doslova tankodrom bylo s kočárkem téměř nemožné,“ radují se maminky.

Mezi nimi také devětadvacetiletá Alžběta Vrbíčková, která s povděkem přijala informaci o opravě chodníků na ulici Svatopluka Čecha, kde s rodinou bydlí.