Ředitelství silnic i dálnic v této souvislosti i více popsalo příčiny brzké opravy. „V zimním období došlo k poruše vnitřního prstence vlivem provozu. Porucha se projevila prosednutím žulové obruby do původní konstrukce podloží, vlivem pojíždění těžkou nákladní dopravou v kombinací se zvýšenou hladinou podzemní vody v této lokalitě,“ uvedl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Firma má na opravu tři týdny, aby se pak křižovatka mohla po 12. květnu opět plně otevřít.
„Bude nutné odstranění žulové obruby a vytvoření železobetonového kompaktního věnce s výztuží a zkosenou hranou směrem do okružního pásu. Jde o změnu původního technického řešení, které provede naše společnost na vlastní náklady v rámci dobrého renomé a vztahů v regionu,“ vysvětlil ředitel hodonínské oblasti společnosti Swietelsky Stavební, Tomáš Hrabina.