Lidem, kteří v blízkosti trati bydlí, dříve nejvíc vadily nebezpečné pády, velký počet závodníků a hlavně nedodržování přestávek. „Letos to snad ani není okruh. Jsem z toho vlastně v šoku. Vloni jsem si vyslechl spoustu sprostých slov, letos jsou lidi v klidu. Nenadávají. Prostě počkají, až se dojede závod a pak mají deset minut na to, aby se dostali, kam potřebují. Je tu klid,“ komentoval nedělní závod stopětadvacítek mladík Radomír, který dohlížel na pohyb návštěvníků.

Spokojeni se sliby organizátorů byli i místní. Například Ludmila Valentová se chodí na závody dívat každým rokem. „Vím, že problémy s nedodržováním přestávek i pády zde byly. Tentokrát je vše lepší. S organizací jsme spokojeni,“ zhodnotila žena.

Kritika se tak objevila nejspíš pouze na webových stránkách Kyjovského okruhu, a to od člověka s přezdívkou Slunce. „Nikdo se neptá na souhlas lidí, kteří bydlí okolo. Když je podpisová akce, tak to město zamete pod kobereček! Letáky taky nebyly vhozené do schránek,“ láteřil.

Ředitel závodu Miroslav Frodl si však stál za tím, že opatření, která organizátoři předeslali, splnili do puntíku. Kromě zrušení kubatur supermono a sidecary a s nimi spojené snížení počtu závodníků šlo především o dodržování přestávek mezi jednotlivými tréninky a závody. „Časový harmonogram se nám podařilo dodržet po oba dny. Nezaznamenal jsem žádné problémy ani stížnosti. Jedinou vážnější věcí byly dva pády. Jeden s těžšími zraněními byl v sobotu, kdy vyjel z trati jeden závodník. Druhý s lehčími zraněními pak v neděli,“ sdělil Frodl s tím, že ještě v sobotu se na okruhu doplňovaly bezpečnostní zóny a balíky na trať.

Se splněním slibu byl spokojený i zastupitel Ivo Pojezný, který, jak sám uvedl, dal kvůli Kyjovskému okruhu hlavu na špalek. „Organizačně byla akce velmi dobře zvládnutá. Osobně si myslím, že pokud organizační tým splní podmínky, které město vydává, mohl by Kyjovský okruh pokračovat i v dalších letech,“ řekl Pojezný.

Podle Frodla se o dalším směřování závodů bude ještě rozhodovat. „Myslím si, že po zrušení supermona a sidecar došlo k jakémusi úmrtí některých kubatur. Možná se dá uvažovat nad tím, že se sidecary na okruh příští rok vrátí,“ uzavřel Frodl.