Jak uvedl po jednání se zástupci Správy a údržby silnic obou krajů a náměstkem ministra dopravy, nejdále jsou přípravy obchvatu Otrokovic. Avšak také na úsek R55, který bude procházet kolem Moravského Písku a Bzence jsou hotová územní rozhodnutí. „Ředitelství silnic a dálnic tak může pracovat na přípravě stavebního povolení. Jakmile bude k dispozici, tak bude možné zahájit soutěž," uvedl Sobotka s tím, že v optimistické variantě by se v úseku od Starého Města po Bzenec mohlo začít stavět v roce 2019.

Podle starostky a stranické kolegyně premiéra Hany Habartové zazněla pro Moravský Písek dobrá zpráva. „O této stavbě se mluví už desetiletí a pořád se nic neděje. Jde o odlehčení dopravy, denně totiž obcí projede kolem šesti tisíc aut," řekla starostka za ČSSD.

V katastru Moravského Písku by R55 vedla asi dva až tři kilometry, a to ve směru od Polešovic a na sever od píseckého hřiště a koupaliště. „V současnosti je ale zapotřebí vykoupit celou řadu pozemků," podotkla Habartová. Ve Bzenci se pak na R55 napojí silnice první třídy 54.

Podle Sobotky u dopravní infrastruktury není problémem nedostatek peněz. „Počítáme, že velká část komunikací bude v období kolem roku 2019 financovaná z evropských fondů v rámci operačního programu OPD II. Teď nejsou problémem prostředky na projektovou dokumentaci, na přípravu stavebního povolení a nepočítáme s nimi ani v budoucích letech na výkupy," sdělil předseda.

Od Bzence by R55 dál pokračovala na Hodonín. V tomto úseku se ale plánovaná cesta dostala do ptačí rezervace ve Bzenecké Doubravě. „Jednou z variant, která se diskutuje na ministerstvu dopravy, je ta, že v této oblasti by tato silnice byla dvou, nikoliv čtyřpruhová. Kromě zúžení by se provedlo určité zastřešení, sice ne ve formě tunelu, ale konstrukce, která by komunikaci v části oddělila od okolí," doplnil Sobotka s tím, že musí dojít k dohodě s evropskou komisí a zároveň se nesmí narušit parametry ochrany přírody.

VÍCE SI PŘEČTETE V ÚTERNÍM HODONÍNSKÉM DENÍKU ROVNOST.