„Ve Vnorovech vzniknou na obou komorách jak svislé stěny s betonovým zhlavím, tak pevná vyvazovací mola na nosných sloupech, která budou vetknutá do dna vodní cesty. Délka čekacích stání bude pětatřicet metrů,“ přiblížil vedoucí útvaru rozvoje vodních cest Karel Goldemund.

Nové tam bude také osvětlení. „Vše bude splňovat moderní standardy pro plavbu a bezpečný pohyb před vstupem do plavební komory. Cílem modernizace rejd je další zvýšení bezpečnosti a komfortu rekreační plavby na Baťově kanále,“  uvedl vedoucí útvaru Povodí Moravy. Hlavní práce na rejdách ve Vnorovech mají být hotové do jara, před zahájením plavební komory.

Vodohospodáři využívají uzavření Baťova kanálu k opravám a stavbě servisních stání.
Baťův kanál: opravují úsek od Veselí po Vnorovy, hotová jsou tři servisní stání

Povodí chce postupně modernizovat rejdy všech jedenácti provozovaných plavebních komor Baťova kanálu. „Práce potrvají až do roku 2024 tak, aby umožnily plynulý provoz v době průběhu hlavních plavebních sezon,“ sdělil ve středu mluvčí státního podniku Petr Chmelař.

Kyjovští záchranáři. Ilustrační foto.
Nová výjezdová základna pro záchranáře v Kyjově má zelenou

Následně modernizace postoupí do dalších osmi plavebních komor Baťova kanálu. „Ještě v letošním roce bychom rádi zahájili modernizaci rejd plavebních komor v Petrově, Veselí nad Moravou, Uherském Ostrohu a Nedakonicích. Vodní cesta tak získá nové moderní rejdy, které návštěvníkům Baťova kanálu poskytnou dostatek prostoru pro bezpečný vjezd i výjezd z plavební komory,“ řekl generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák.

U většiny rejd má vzniknout pevné vyvazovací molo na nosných sloupech vetknutých do dna vodní cesty. „Celkové náklady na modernizaci rejd jedenácti plavebních komor jsou jednašedesát milionů korun,“ doplnil Chmelař s tím, že investorem akce je správce Baťova kanálu tedy Povodí Moravy. Modernizace rejd je financovaná ze Státního fondu dopravní infrastruktury.