Otázku bezpečnosti přechodu, na němž přišel k úrazu jednašedesátiletý muž a dvě šestnáctileté dívky, řešili už na druhém zasedání v řadě hodonínští radní. „I z rozhodnutí rady budeme jednat se správcem silnice, tedy krajem, s návrhem opatření na zvýšení bezpečnosti provozu a hlavně chodců ve Dvořákově ulici. Nejdříve to chceme ale nechat projednat komisí pro dopravu, abychom měli konkrétní varianty," sdělil místostarosta Hodonína a krajský radní Jiří Janda.
Radní uvažovali o snížení rychlosti, instalaci příčných zpomalovacích retardérů před přechodem či umístnění led světel do silnice. „Objevila se i varianta zachování jen jednoho přechodu, toho bližšího k autobusovému nádraží, protože právě tento je plně vybavený, osvětlený a splňuje všechny předpisy. Paradoxně ale právě na něm se stávají nehody," nastínil alternativy Janda.
Rizikovou lokalitou se zabývá i Správa a údržba silnic (SÚS) Jihomoravského kraje. „Bohužel se tam toho nedá moc vymyslet, za nehodami často stojí nepozornost řidičů či bezohlednost chodců, kteří vyrazí na přechod, aniž by se rozhlédli. Domnívám se, že jedinou možností jsou semafory," uvedl vedoucí hodonínské oblasti SÚS Martin Bedrava.
To považuje za vhodné řešení i Jana Melichárková z Hodonína, která přechod využívá téměř každodenně. „Semafory by byly asi nejúčinnější," je přesvědčená.
Dopravní inženýr statní policie Jan Froněk zdůraznil důležitost prevence. A to jak u řidičů, tak chodů. „Současný stav je dostatečný, jenže lidé za volantem i ti, co silnici přecházejí, často nedodržují pravidla," upozornil dopravní policista s tím, že už podával podnět na úpravu vedlejšího přechodu, který není oddělený ochranným ostrůvkem.
Přechod blíže k nákupnímu centru Cukrovar loni dostal díky dotaci za více než sto padesát tisíc korun nasvícení. Skončil na druhém místě v hlasování pro bezpečnější přechody na Vysočině a jižní Moravě. Získal tehdy asi tři a půl tisíce hlasů. „Osvětlený a bezpečný je dost, jen kdyby lidé nejezdili jako prasata. Jeho nevýhodou je, že jsou tady čtyři jízdní pruhy a ještě pátý odbočovací," řekl jeden z chodů, Josef Polášek. Podle něj by se do Dvořákovy ulice hodil semafor nebo kruháč. „Je ale otázkou, jak by to ovlivnilo dopravu o kus dál," dodal muž.