V textu prohlášení zmínila především, že na dlouhodobě přetížené silnici I/55 roste počet nákladních aut, což obyvatele obtěžuje hlukem, prachem a zhoršuje ovzduší. „Se zahájením stavby se počítalo už před pětadvaceti lety, ale stále se posouvala,“ připomněl tajemník strážnické radnice Jaroslav Gazda.

Obává se, aby pomalejší příprava jižních úseků dálnice D55 nevehnala do centra města ze severu nakonec ještě víc aut, než je jich tam nyní.

Už v létě se má podle ředitelství silnic a dálnic začít stavět jihovýchodní obchvat Otrokovic na Zlínsku. Pak mají dělníci pokračovat jižně rovinou podél železniční trati z Přerova do Břeclavi až za hranice Jihomoravského kraje k Moravskému Písku. „V úseku ze Starého Města do Moravského Písku máme vykoupenou polovinu pozemků, v tomto navazujícím úseku jsme s výkupy začali letos. Výstavba je naplánovaná na rok 2022,“ uvedl ředitel zlínské správy republikových silničářů Karel Chudárek. Pod instituci příprava celé dálnice D55 spadá.

Právě za Bzencem se nachází nejproblematičtější úsek chystané dálniční tepny, a to čtrnáctikilometrový průjezd Bzeneckou doubravou. Tam dálnici nejdřív omezovaly lesy a následně pak chránění ptáci, kvůli kterým se má silnice zúžit na dvouproudovou v částečně otevřeném polotunelu. „Mohli bychom se ale vrátit ke čtyřproudové variantě s tím, že živočichům vytvoříme nové prostředí, kde budou chtít žít,“ nabídl jinou variantu ředitel Chudárek.

U Hodonína se má pak dálnice napojit na nynější silnici, která se má od roku 2025 rozšiřovat na čtyřproudou.