Podpora kraje zahrnuje výstavbu plavebních komor na řece u hodonínského jezu s napojením na areál Slovanského hradiště v Mikulčicích. Součástí je i zpřístupnění slepého ramene Moravy pro rekreační plavbu a stavba přístavu Hodonín. „Pro nás je důležité, aby se sem turisté dostali a nějaký čas tady strávili. Hodonín má řeku, proč jí nevyužít?" řekl hodonínský starosta Milan Lúčka s tím, že hejtman Michal Hašek také nabídl kontakty na čínské partnery, kteří v kraji chtějí investovat. „S překladištěm v lokalitě Nesyt to ale nijak nesouvisí," upozornil starosta. (vše o projektu překladiště najdete ZDE)
Ředitelství vodních cest již nechalo vypracovat studii technického řešení splavnosti řeky. Vznikne nová plavební komora o rozměrech pětadvacet krát pět metrů se spádem asi jeden metr, přístav pro čtyřiačtyřicet lodí a ještě přístaviště a obratiště. „Náklady jsou zatím odhadnuté na 420 milionů korun. Zahájení prací očekáváme nejdříve v roce 2022, dokončení pak o dva roky později," uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Hodonínský přístav má ale i své odpůrce. Nelíbí se jim hlavně umístění v obytné zóně mezi rodinnými domy. „Co tam turisté budou dělat? Obyvatele domů budou rušit. Je to nesmysl a zbytečně vyhozené peníze," řekla zastupitelka za Nezávislé Radana Stahalová, která ale souhlasí s napojením na Baťův kanál.
Poukázala také na příliš velkou investici vzhledem k tomu, že se přístaviště posune o několik set metrů blíže k Hodonínu. „Měli bychom se předně zamyslet nad tím, co chtějí obyvatelé. Turismus je jen třešinka na dortu. Nikde jsem neviděla rozepsané, kolik vlastně musí město investovat," dodala Stahalová.
VÍCE SE DOČTETE V PÁTEČNÍM VYDÁNÍ HODONÍNSKÉHO DENÍKU ROVNOST.
Vizualizace: Ředitelství vodních cest